idamartinakarlsson

20 NOVEMBER 2012

Publicerad 2012-11-20 16:44:03 i

Helt galet att det redan är den 20 november. Är det bara jag som tycker att det känns som att det var sommar typ..igår? Snart är det december liksom. Men mysigt är det! Jag tycker snön hör till på julafton och den är jätte fin och vit. Dock är den bara kall, blaskig och usch. På det sätter hatar jag vinter. Det är kallt och jävligt! Men jag älskar julen. Så lite postivit är det ju att det snart är december för det betyder första advent snart. Man får alltså börja ta fram adventssakerna, julprydnader, julgran ska vi ha det har jag bestämt, så där har inte Robin någon talan. Men jag kan inte hålla mig, funderar på om jag ska ta och baka någonting juligt senare ikväll. Typ kola eller någonting. Hm? Får se senare!
Var skolan som vanligt idag och tisdagar är då värre än måndagar har jag konstaterat nu. Åh, vad jobbig de här dagarna är nu! Tog emot rejält att kliva upp idag. Var verkligen super duper trött, ändå gick jag och la mig klockan tio igår och somnade bumms. Konstigt.
Nu är jag i alla fall hemma. Sitter och bläddrar i  en receptbok, bloggar och väntar samtidigt på att Göran, Robins pappa ska komma hit. Jag kanske har missat att berätta det, men Robin är sjukt jaktintresserad, så han har lite kött i kylen som tydligen skulle iväg på rökeri. Så han pappa är på väg hit och ska hämta det nu.
Även min mamma är påväg hit. Hon skulle jobba över och ska hitta på någonting med jobbet senare ikväll, så då tänker hon att hon kunde sova över lika gärna. Så därför tänkte vi åka en sväng på A&B, övningsköra och jag tänkte baka någotnign till ikväll efter middagen. Mysigt att ha mamma här, hon är den bästa i världen. Jag älskar henne så otroligt mycket!
Medan hon är iväg på det där andra grejset med jobbet, de ska tydligen ta bilder till en jul almancka(under vattnet?!), så tänker jag slå igång One Tree Hill. Jag är så jäkla lycklig just nu! Syrran hade köpt säsong 8 av OTH och kollat klart, så nu fick jag låna. Perfekt timeing också nu när Robin är borta. Då har jag att göra när han inte är hemma. Han som hatar den serien.. Hur man nu kan göra det?
Nej, nu ska jag ta och slå igång första avsnittet av det och fortsätta bläddra efter någon roligt recept i min receptbok ''Julens godsaker''. Hejsvejs!



/ Ida Karlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela