idamartinakarlsson

HEMMAFRU

Publicerad 2013-09-24 19:02:53 i Gott & blandat

Trött var vad jag var imorse. Eftersom att jag började jobba 06.00 var jag tvungen att ställa klockan på 04.45. Jag måste det, måste ha flera alarm för att jag ska kunna vakna. Jag kom upp i alla fall och tänkte shit vad kallt det måste vara ute idag, och i bilen.. Så feecetröja, jacka, mjukisbyxor och vantar åkte på. Tur var väl det! SATAN VAD KALLT DET VAR! Dock ingen frost, konstigt? Eftersom jag bara haft körkort lite mer än två månader och inte kört bil på vintern(gruvar mig..) så har jag alltid sagt att usch för den dagen man måste köra bil och det är
svin kallt i bilen. När jag då aldrig har kört så har jag alltid krupit ihop till en boll för att behålla värmen. Det går ju inte nu när man.måste köra. Men jag gruvar mig mer för att köra när snön har kommit. Hua!
I vilket fall, nog om bilar och kyla. När jag kom hem somnade jag om och sov enda till tolv. Skönt som tusan! Sen fortsatte jag med städningen eftersom det kom två killar och skulle fixa med alla våra element idag. En fråga. Visst spelar det väl ingen roll om man kommer för att hjälpa till med något eller så, visst tar man väl av sig skorna oavsett, eller åtminstone frågar om man kan behålla de på? Jag dammsög och skurade ju igår, men jag fick minsann gå och sopa efter deras grusiga skor. Och dessutom drog de bort en massa som stog ivägen, men de ställde inte tillbaka sakerna. Så nu ser det ju.rörigt ut igen. Irriterande!
Appropå rubriken "HEMMAFRU". Kände mig som en idag! Först jobb, sen städandet, gjorde hemmagjorda köttbullar till middag och har bakat. Eller så känner jag mig väldigt vuxen helt enkelt!
Eftersom det börjar bli höst nu och vi förmodligen inte ska ha båten mer, så var det dax att ta upp den. Så nu är vi ute hos min svärfar, jag sitter här och skriver av mig lite och har Robins lillasyster Smilla som sällskap. De är.nog klar snart så då åker vi hem och fikar. Måste även försöka bestämma oss hur vi ska tapetsera vardagsrummet. Hel vitt utan fondvägg, hel vitt med fondvägg eller vitt med en brun fondvägg. Kände att jag inte kunde bestämma där idag så vi ska suga lite på karamellen, eller jag i alla fall.. Skit svårt! Dock lite irriterande att de gör reklam för att hudiksvalls bostäder har så bra service. In my rumpa att de har! I april/maj där någon gång kom en kille därifrån till oss och kollade. Vi har nämligen en vattenskada, så tapeten har blivit brun av vattnet, dessutom är det.en fondtapet på alla väggar OCH den sitter UPP OCH NER. Inte okej. Var dit för kanske två månader sen och hörde hur det gick, när de skulle börja tapetsera och om de hade kollat varifrån vattnet kommer, vart skadan är. Vilket ju ör viktigt så det inte sprider sig! Nej, men oj det hade de glömt att rapportera. Okej sa jag och väntade på att de skulle säga att de skulle fixa det på en gång eftersom de har gjort fel. Men nej, det kunde ju ta lite tid eftersom det är mycket som ska göras på sommaren. Tummen upp på deras service.. Nej usch, sitter här och blir irriterad. Ska kika på en film om drakar och annat overkligt nu istället. Spännande!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela