idamartinakarlsson

TRÄNA

Publicerad 2013-09-26 13:34:23 i Tankar & funderingar

Såhär är det. För cirka fem år sedan slutade jag med något jag hållit på med i flera år. Cheerdance. Det är så svinigt roligt och jag saknar verkligen dansen. När jag var med där var jag i topp form. Smal och lätt. När jag och många andra slutade med det så visste jag inte riktigt vad jag ville göra. Jag ville inte rida - hatar hästar. Inte spela fotboll eller annan bollsport - bollrädd. Så det blev liksom aldrig att jag började med något annat som jag kunde ha som hobby och som kunde hålla mig i den form jag var. Plus att jag blev äldre, tonåring, får lite hull hull. Jag kan inte säga att jag är tjock, jag skulle i alla fall inte säga det. Vad andra tycker det vet jag inte! Jag känner mig i alla fall inte fin i min egen kropp, hull på magen, fettvalk under tuttarna, handtag både under bh bandet och höfterna. Jag vill mer än gärna bli den som tycker det är skit kul med träning. Alltså gå på gym, träningspass, springrundor(vill lära mig springa utan att behöva stanna efter tjugo meter och flåsa), simma och allt vad det är . MEN JAG HITTAR INTE MOTIVATIONEN! Snälla hjälp mig, hur gör jag för att hitta den? Handlar det bra om att tvinga ut sig på träning och efter ett tag tycker man det blir kul, för många är det ju så? Jag måste verkligen få en spark i arslet om jag ska ta mig ut. Jag älskar att ta långpromenader och jag går alltid i ett högt tempo, det gör jag jämt, även när jag går på stan. Men jag vill börja träna på riktigt. OM NI HAR TIPS ÄR DET SÅ HIMLA VÄLKOMMET, BRING IT ON BARA!
Jag följer Paula Uribe (paulas.me), henne liv med barn, Hugo och framförallt träningen. Hon inspirerar mig men jag har fortfarande inte tagit mig i kragen än. Hon verkar verkligen vara en riktig kämpe som köttar på även fast hon så gärna vill sluta, jag är tvärtom - slutar så fort jag tycker det blir jobbigt eller tråkigt. Sen blir jag skit sur på mig själv, men jag övar på att inte göra så. Dessutom tränar hon antingen samtidigt som Hugo eller tillsammans med honom. Det skulle jag också vilja göra, göra det tillsammans med den man lever med. Då kan man på något sätt kämpa tillsammans, i ett team. Min sambo vill även han börja träna igen och gå ner i vikt. Jag tycker inte att han är tjock, och de två år jag har varit med honom har han alltid sett ut såhär - inget negativt menat med det. Däremot har jag sett bilder på honom som är från några år, han ser ut som en helt annan människa. Han har tävlat i cykling och tycker fortfarande det är skit kul. Jag följde även med honom några gånger och cyklade i sommras, men han vill cykla på berg och stenar, jag vill cykla på stig eller asfalt. Vi är helt olika på det viset. Jag har även försökt att han och jag ska gymma tillsammans. Det vill han dock inte - man kan ju inte göra det min sin flickvän, kompisar går bra men inte med mig. Så det är kört, frågar hela tiden men han vägrar. Jag har verkligen ingen aning hur och vart jag ska börja. Kanske ska börja lite smått en lång promenad minst en gång om dagen, och även försöka springa också. Armhävningar mm hemma, plankan osv. Ska fråga Robin idag om han har lust att åka till badhuset och simma ikväll. Så får vi se om han går med på det.
Ett till problem är också att jag älskar mat och framför allt go saker, helst sött och sliskigt(jobbar dessutom på café). Jag ändrar mig hela tiden också, man lever bara en gång så träna så mycket jag kan men ät vad jag vill. Och den andra stunden lyder det träna som en tok och ät nyttigt, du får ha en äta vad du vill dag. Ändrar mig hela tiden. Men vad jag helst av allt skulle vilja är träna varje dag, valfri träning, minst en timme, försök äta nyttigt, ha en - två ''äta vad du vill'' dagar i veckan. För jag vet med mig att jag inte kommer kunna sluta med det söta. Att jag då får välja kanske onsdag(lilllördag) och fredag eller lördag som jag får äta onyttigt om jag vill.
Sak försöka börja med det här nu. Men som sagt har ni tips och råd, hojta till!
Ska börja idag i alla fall. På med träningskläderna(som jag köpt men nästan aldrig använt) och iväg på en långpromenad nu,. sen fråga Robin om badet. Nu startar det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela