idamartinakarlsson

ARBETSINTERVJU

Publicerad 2013-09-23 19:33:43 i Gott & blandat

Det stämmer. Hade klockan ställd idag för 08.30 skulle jag vara i Iggesund på arbetsintervju hos rekryteringen. Rekryteringen anställer till en början vikarier(mitt fall gäller det ålderomsorgen och förskolor) som får hoppa in och jobba när det behövs - det vill säga så gott som hela tiden. Jag tyckte det gick jätte bra! Var inte alls nervös när jag såg att det var Helene som skulle intervjua mig, en person som jag känner. Med andra ord blev det väldigt avslappnat, vilket var skönt då det annars kan bli ganska stelt och konstig stämning. Nu väntar jag bara att få ett samtal av de nästa vecka så får vi se om det blir jobb eller inte. Kännes tre stycken vid det här laget som jobbar åt rekryteringen. Jannike min vän bland annat och hon tycker det är super kul!
Direkt efter intervjun åkte jag tillbaka till stan och storhandlade på Ica MAXI. Har aldrig handlat där en måndag morgon, men det ska jag verkligen fortsätta med. Nästan inget folk, inga köer, man får chans att ta del av erbjudanden(bra varor med bra tillfälligt pris tar ju annars slut så jädrans fort).. Sen var det hem som gällde och då varvade jag tvättning med storstädning. Torkat ur och rensat kylskåpet, dammtorkat, plockat undan, gjort rent och fyllt på kattlådan med ny sand, dammsugit, skurat och sen var det dags att laga mat. Så toaletten får jag ta imorgon, men annars är allting gjort. Skönt! Till middag provade jag på något nytt. Det blev kokt potatis med torsk och en super god paprika sås. Mummsigt! Roligt att prova på något nytt också. Just nu står Robin i köket och donar, han ska väl också göra något.. Jag börjar dock redan bli trött och skulle kunna lägga mig i sängen framför en film redan nu. I vilket fall som helst bör jag vara i säng senast 21.00 ikväll. Ska nämligen jobba imorgon och börjar redan klockan 06.00. Så vill vara hyffsat utvilad i alla fall. Sen får vi se vad jag hittar på efter jobb. Städa toalett vet jag redan, men resten av dagen då? Baka, prommis kanske hälsa på Linnéa, Maya-Frida, Richard och lille Pontus. Vore mysigt! Återstår att se. Nu ringde pappa här också. Han ska komma redan nästa vecka och bygga skrivbordet åt oss, bäste och händige pappa! Nu har Robin donat klart så jag ska slita mig från datorn.




Detta är senast jag bakade, dock endast smörgåstårtorna. Skiiiit goda! Och hyffsat fin enligt mig.
Tårtan däremot inte gjort av mig även om jag velat. Det är mammas tremänning Ulrika som bakat den, hon är super duktig! Kladdkakebottnar, blåbärsmousse, vaniljgrädde och toppad med passionsgelé oh stora blåbär, mumma!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela