idamartinakarlsson

28 NOVEMBER 2012

Publicerad 2012-11-28 21:13:56 i

 
Den 28 november och det är inte vilken dag som helst. Det är min moster födelsedag. Så stort grattis till henne! Tyvärr bor hon i Stockholm så vi kunde inte träffa henne, men vi får fira henne senare.
Jag är fortfarande sjuk.. Börjar bli på bättringsvägen men riktigt frisk är jag inte än. Så mamma tycker att jag ska vara hemma imorgon också så jag verkligen känner mig bra och pigg. Och jag håller nog med! Orkar inte gå till skolan, bli dåligare och måste ligga hemma igen. Speciellt inte i helgen när Robin kommer hem. Han vill dessutom bli frisk han också, det lär han inte bli om han träffar sjuka mig. Sen är det inte så smart att servera gäster deras mat när man är/har varit väldigt förkyld. Så jag blir som sagt hemma imorgon också! Då blir det tvätta och sedan ta det lugnt. För vid tre - fyra tiden kommer Robins bror Viktor hit och sover, han har nog fått jobb i Åre och ska väl mellan landa här verkar det som. Vet inte om han blir här hela helgen, men det återstår väl att se. Även mamma kanske sover över imorgon. Min yngsta bror Linus ska flytta till en annan lägenhet, så han ville tydligen ha lite packhjälp som det verkade. Så då sover nog mamma över en sväng. Appropå mamma så sov jag hos henne och Bosse i Söderhamn igår. Tycker inte om att ligga hemma sjuk, blir extra deppig då när inte Robin är hemma och dessutom ville jag baka lussebullar till första advent och igår var den enda dagen då mamma kunde baka. Så då fick det bli så. Och goda blev de! Fick med mig hem, så nu har jag frysen laddad inför söndag. Då får jag ju öppna mitt första advents paket som jag fått av mamma. Spännande! Och på tala om paket så hade jag faktiskt ett paket att hämta ut på Ica i Söderhamn, så jag passade på att hämta ut det igår, köpa julmust till lussebullfikat och retunera skolkatalogen eftersom att jag fick två stycken.. Hur som helst så paketet innehöll en vit klänning, som jag beställde till studenten hade jag tänkt. Det började med att jag kikade på nelly på studentklänningar, beställde hem 16 stycken om jag minns rätt. Två stycken kunde jag ''ha'', men de satt inte fint, inte som på bilden vill säga. Så jag retunerade alla klänningarna och tyckte att allt blev hopplöst. Kändes som att jag aldrig skulle hitta min studentklänning. Fick en bild i huvudet på hur jag ville att det skulle se ut. En vit, lagom lång(inte för kort så man ser halva arslet, inte för lång så jag ser tantig ut), spets, band upptill och lagom uringad. Mamma sa att jag skulle sluta hoppas för jag skulle bli så besviken när jag inte hittade den. Och i helgen satt jag och bara kikade runt lite, gick in på nelly och kollade om de hade fått hem några nya klänningar. Men icke, och tur var väl det! För helt plötsligt kommer Emelie på att man kan beställa från bubbleroom.se. Gick och gissa vad jag hittade, MIN klänning. Precis som jag hade tänkt mig att den skulle se. Så jag klickade hem den, hämtade den igår och provade den. DEN SATT SOM EN SMÄCK! Precis som på bilden. Lycka! Så det som är klart inför studenten nu är studentkläning, make-up till balen, håruppsättning till balen, naglar till balen, och även färgning och klippning en vecka innan balen så håret ser frächt och snyggt ut. Känns helt underbart! Dock är det mycket kvar. Converse till studenttåget, klackskor till balen, balklänning, bil till båda dagarna, lokal och mat. Det är ju lite(och dyrt) som fattas, men det ska nog gå bra. Åh vad jag längtar, ska bli så jäkla kul!
Nej nu ska jag lägga ifrån mig datorn och fortsätta kika på One Tree Hill. Det är så jädrans bra! Hejhopp!


Lussegifflarna som vi(mamma) bakade igår, super goda!


Såhär ligger kissekatterna nu.. De ska ligga tättintill varann, helt på varann, hålla om varann och helt liogga på husses varma dator. Jajemän!




/Ida Karlsson

Kommentarer

Postat av: oscar norberg

Publicerad 2013-01-04 20:41:46

Kolla om det var du som blev dagens blogg :)

Postat av: Ida

Publicerad 2013-02-03 20:27:15

Fin blogg gillar designen och namnet!!!
Kramisar Ida Karlsson :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela