idamartinakarlsson

KANELBULLENS DAG

Publicerad 2013-10-04 09:24:25 i Gott & blandat

Jag som jobbar på konditori har självklart beställt kanelbullar till idag. Ska ner på jobbet och hämta de sen! Jag orkar verkligen inte baka egna.. Dels har jag ingen bakmaskin och jag tröttnar jämt. Alltid när jag och mamma ska baka bullar slutar det med att jag går och gör något annat och hon får ta över min deg. Stackarn!
Sist jag uppdaterade här var när jag var fit for fight och skulle ut på en lång prommis. Efter det har jag inte varit ut varje dag.. En dag var jag ut på en promenad och igår var jag på badhuset och simmade. Men det är det enda, har lyckats hålla ifrån mig sötsaker hyffsat men inte som jag vill egentligen. Men det är som jag trodde, kommer inte kunna sluta med det!
Jobbat har jag gjort också. De har även ringt från rekryteringen och jag är nu aktiverad i deras datasystem, så nu väntar jag bara på att få jobba. Det blev inte inom äldreomsorgen just nu utan inom förskolor och skolor, mycket bättre! Precis vad jag ville! Så det ska bli riktigt roligt faktiskt. Bra om inte annat. Jag vill ju plugga vidare men har beslutsångest om till vad. Det står nämligen mellan barnmorska, tandhygienist, mäklare och just förskolelärare. Så nu får jag känna på om det är något för mig. Om inte ska jag ha praktik genom AF, inom de andra yrkena.
Robin kommer vara borta i helgen som vanligt, så jag funderar på att umgås lite med Linnéa och hennes lilla familj ikväll om de har tid och lust.  Imorgon är det jobb som gäller och efter det var tanken att jag skulle ta bilen till Robin, men nu vet jag inte hur det blir längre. Måste ringa och höra. Ha en trevlig fredagskväll!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela