idamartinakarlsson

MÅNDAG

Publicerad 2009-04-06 14:59:16 i

dagen;


engelska
HK
lunch
NO
språk


Engelskan idag så fortsatte vi med att skriva på dialogerna till våran resturnag sak som vi ska göra. Tycker det verkar lite roligt faktiskt,& tror att det kommer bli väldigt bra om vi verkligen hinner träna in det i tid! Vi får väl se hur det blir ;) HK skulle vi göra omelett & rulltårta. Jag '& Ludde fick göra det roliga,rulltårtan! Jag blandade mjöl & bakpulver,medans Ludde fick sig den lilla uppgiften att vispa ägg & socker poröst. Vi gjorde allt det,i med mjölblandningen i smeten & sen skulle jag röra om & Ludde hälla i mjölk. Så han läste(inte) på receptet,där han sa att det stog att det skulle vara 2 dl mjölk. Han häver i det & vi båda tycker att det är väldigt tunt & känns som rinnande vatten. Så jag kollar på receptet där står det att det skulle vara ½ DL,INTE 2 DL! Jag fick nå jävla fel på honom & alla bua & klagade. Men de fixade sig till slut. Vi fick göra en till sats utan mjölk & sedan blanda ihop det & vi fick ist två stycken rulltårtor. OCH YUM VAD GOTT DET VAR! Rulltårta med en klick grädda & en persikaskiva på toppen. MUMS! Det gick hem hos dom flesta iaf. Jag skulle gå in med en till Emelie,men hon vela inte ha så då fick jag ta den ist. Och inte tackar man nej till sådana god saker inte! Iaf,så gick det ju till slut. NO jobbade vi bara på. Ninni skulle ha genomgång på G frågorna imorgon så alla måsta ha gjort klart dom. Och jag jobbade verkligen skit bra,fast det var lite stökigt i klassrummet. Och hann klart med alla frågorna. Känns bra! Språket spratade Ursula lite först. Sen fick vi börja jobba. Men det blev inte så mycket jobb den här lektionen,jobbade för stenhårt på NO ;)! Men lektionen var inte så lång heller,40 minuter bara. Sen slutade vi,& nu har jag cyklat hem. Har precis fått datorn & ska sitta här ett litet tag till,sen ska jag kolla på ''The Hills'' eller ''Skärgårdsdoktorn'',eller kanske till & med ''Titanic''? Vi får väl se vad det blir för film. Just nu har jag ingne aning vilekn av dom som ja gvill se. Vi får väl se vilken det blir. Men jag ska ju plugga till filmen också,så det kanske inte spelar sådär världsstor roll liksom. Sen blir det dusch & kanske jag tänker kolla,men bara kanske att jag ska kolla på ''CSI'' ikväll,men jag tror inte det. För jag var ju så fruktansvärt trött igår & imorse,& imrgon har jag inte ens sovmorgon så det får bli nästa måndag ist. Kanske kan kolla på någon annan kriminalare. Vi får se. Men sen iaf,senast nio ska jag lägga mig i säng(om ja ginte kollar på CSI då). Men nu ska sitta lite till vid datorn. Ha det bäst!

Har ett tvång att jag måste lägga ut minst en bild till varje inlägg(nästan). Och idag vet jag inte vilken jag ska lägga,så det får bli en bild på varje film/serie jag tänkt se,haha. Jga kan inte bestämma mig,för är det någon som har besluts ångest så är det iaf JAG,IDA! Och gud,usch vad det är väldigt jobbigt ibland att ha sån besluts ångest som jag har. "/ Det är liksom Aftonbladet eller Expressen? Då måste jag stå & tänak igneom i ungeför 30 minuter efter vilken jag ska ta. Ibland har jag sån beslutsångest att jag måste ringa mamma ibland,så får hon bestämma åt mig! Det är helt sjukt! Men nu babblar jag för mycket om för mycket ointressanta saker. Så här kommer bilderna ist,hihi.



''The Hills'',så jävla bra!


''Skärgårdsdoktorn'',måste vara den bästa serien/filmen som man kan se på sommar! Den är så grymt bra!


''Titanic'',älskar filmen,men hatar slutet,gråter exakt lika mycket varje gång,fast man vet vad som kommer att hända. Grymt bra den med!


''CSI'',kan vara väldigt bra ibland,men är ju nästan ingenting om man jämför med dom andra filmerna/serierna.



/ Ida ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela