idamartinakarlsson

TORSDAG

Publicerad 2009-04-23 16:24:28 i

dagen;

matte
språk
SO
lunch
slöjd
a-pass

Morgonen började med att ljudet på mitt alarm var inte så högt,men jag vaknade iaf,men sen somnade jag om tre gånger & vaknade inte förens klockan sju igen!! Halv åtta skulle jag cykla till skolan. Jaha,då var det bara att slänga fram kläder,på med dom. Jag går in till pappa & frågar:
J: Pappa? Pappa? Jag har försovit mig, så akn du köra mig till skolan du eller?
P: Jadå,det kan jag göra.
J: Vad bra,men då väcker jag dig om typ en timme.
Jag går ut igen & börjar äta frukost medans jag plattar håret sammtidigt för att det ska gå fortare. Så när jag är klar med det borstar jag tänderna & tvättar mig,så ställer jag mig & sminkar. Då hör jag pappa utifrån hallen som ropar:
P: Hejdå då, vi ses sen!
J: VA?!
P: Ja,men jag sa ju det igår att jag inte kunde köra dig imorgon för att jag skulle lämna bilen på fordon.
J: VA?! Men jaha,men jag frågade ju dig om du kunde köra mig för jag hade försovit mig?!
P: Ja men det förstår du väl att jag inte fattade då? Hejdå!
Jag stog där som ett jävla frågetecken & är skit sur. Jag vet inte varför men på just dom dagarna(tisdagar & torsdagar)som vi ska ha matte som första lektion kommer jag alltid försent? Varför? Ingen vet! Men iaf så fick jag ju cykla till skolan då, då var andra halvan av klassen där också,så det var trångt inne i klassrummet tycker jag,men lektionen var ju ändå bara 45 minuter,så det var inte så farligt. Sen efter det hade vi språk 6 jag kom på igår kväll när jag hade gått & lagt mig att jag inte hade gjort spanskan. Så då fick jag sitta & skriva av Cissi innan vi började,sen fick jag fortsätta inne på lektionen. Idag var iaf Ursula lite gladare,men fortfarande inte glad. Sen efter det skulle vi ha SO,& idag hade vi ju SO prov. Och klantig som jag är så tränade jag först igår. Smarting jag är! Men iaf så var vissa frågor lite svåra & Lasse formulerar frågorna så konstigt. Men det gick rätt så bra ändå, vi får väl se vad jag får. Hoppas iaf på att jag får G,sen om det är precis den summan där G är skiter jag i,ett G är ju alltid bättre än ett IG! Så känner iaf jag! Sen efter SO hade vi ungefär en timmes lunch,det var lasang,betydligt mycket godare än igår iaf! Så spelade vi lite kort & sådant. Sen skulle vi ha slöjd, slöjden idag var tråkig,långsam,trög & dryg. Fick nästan ingenting gjort! Men sen efter det hade vi a-pass,då jobbade jag på. Vi skulle även gå igenom reglerna på skolan & sådant. Men det gick fort. Sen slutade vi, jag cyklade hem,har nu kommit hem,läst lite bloggar & sådant. Ska snart ta mig en promenad för det ska tydligen hjälpa mot nackspärr. För det är nämligen så att jag har haft ont i nacken & väldigt svårt att vrida huvudet i ungefär kanske tre veckor. Och först igår fick jag reda på att jag har haft nackspärr hela tiden,så nu är det långa promenader,varm halsduk poå sig som ska värkma nacken. Synd att vi inte har någon vete kudde som man kan värma i micron. Ska iaf göra allt för att få bort den här jävla verken,jag rokar inte med den! Sen passar det ju jätte bra med en lång härligt promenad idag,för idag är det jätte fint väder,solen skiner förfullt & luften är hur varm som helst! Det börjar lukta sommar! I like it!! Så nu ska jag gå,kanske tar en tripp ner till Kvantum också,jag är ruskigt sugen på glass & glassen vi har hemma är så konstig & smällter på en gång. Så nu måste jag kila. Ha det bäst!



Nackspärr,kan det bli värre?


Men nu ska jag gå ut & gå,så kanske det blir lite bättre! Fårväl hoppas på det! :)


                      / Ida ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela