idamartinakarlsson

SWEET HOME HUDIKSVALL

Publicerad 2009-08-19 14:42:35 i

Shohoooooo! Äntligen hemma från Gotland igen. Allt jag kan säga är att jag har haft det grymt bra! Vi kom dit i natten mot fredagen, vid 02.00 tiden ungefär. Fredag morgon vaknade man av att man hör två BUSUNGAR som springer runt & skriker & har sig. Så for vi till Hemse & kollade lite & åt tacos på kvällen. Sen har vi gjort lite oliak saker varje dag. Mycket att vi har varit & plockat fosiler som mamma ÄLSKAR. Jag förstår inte hur man kan vara så förtjust i stenar? Haha! Så vi var på Hoburgen,plockade fosiler då, käkade på resturangen där. Så har jag varit ute i ladgården hos alla deras kossor. Åå jag trodde från början att jag skulle dö pågrund av stanken. Men det gick bra. Många kalvar hade dom också. Ena hade ont i magen &låg hela tiden,uscha stackarn!  Och min ko som heter Ida,som föddes när jag var där för 4 år sedan ,har blivit sååå stor. Rena rama fläskberget! Men så har vi ju också vart lite ''barnvakt'' åt lille Frans & Ossian. Ossian fyllde även 3 år i måndags så vi hade kalas & allt. Jag vet inte huuuur många traktorer han fick. Men det tackar han inte nej till,han älskar traktorer. Och igår åkte vi in till Visby vid elva tiden för att gå innanför muren & utanför. Blev lite shopping för mig. Jeanskjol,tjocktröja & typ som en t-shirt. Riktigt snygga saker fkatiskt. Men det blev inget mycket. Sen klockan kvart i fme gick båten tillbaka till Nynäshamn. Så när vi kommer dit så spöregnar det,inte så kul att åka bil då. Och från Nynäshamn -  Stockholm så såg vi tre ambulanser. Usch vad otäckt ändå! Så kom vi äntligen hem hit vid ett tiden inatt. Så när man kommer in i hallen så ligger det någon i mammas säng. Som jag inte känner igen för det är nån blond sak. Så jag tror att det är typ Dennis,Lars eller Jensen som har färgat håret,eller någon annan polare till brorsorna. Men då visra det sig att det är min bror, som kommer ut i hallen & säger hej & låtsas som om ingentign är annorlunda. Haha,då har han blonderat håret. Haha! Fast nu när man ser honom så så passar han faktiskt i det! Också när ja gkom in i rummet igår så såg det ut som ett bombnedslag, så jag bklev tokförbannad &fick röjja & byta sängkläder för att brorsan & hans tjej hade sovit där. Jag blev rasande, speciellt mycket också eftersom att jag var så trött & verla lägg amgi på en gågn. Men det ordnade sig ändå. Fast jag somnade inte föerns vid tre tidne någon gågn. Men nu har jag städat rummet igen, fast det är redan rörigt igen gför brorsan har ställt in ungefär alla hans saker här1 -.- Men snart åker dom ut igen! Nu ska jagh ta mig en lång dusch & sedan blir det väl att lägga in alla bilder på datorn som jag även tänkte att jag skulle släng aupp här på bloggen lite senare idag. Ikväll ska ja gnog lägg mig senast nio tro jag. För imorgn börjar ju skolan igen. Jag har fkatiskt längtat! Sak även gå på stan en sväng med Janniek imorgn & sedan hem till henne,så ska vi fixa våra naglar & så,haha, kul ska det bli! Ursäkta om det har blívit några stavfel i texten men jag orkar inte bry mig just nu!  Men som sagt bilder kommer senare idag!







Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela