idamartinakarlsson

DÅ ÄR MAN KUNG KUNG KUNG I BAREN

Publicerad 2009-07-07 22:58:53 i

Hejsan! Det där med att jag skulle vila fick jag skippa,jag hann inte. Så nu är jag ännu tröttare. Hur som helst så har jag kollat på Allsång på Skansen,därför jag tog denna rubrik,& Morden i Midsomer,fast jag gick & duschade ist för det var inget bra avsnitt ikväll. Så,som sagt,jag har duschat & nu har jag klätt på mig. Jag tänker inte gå & lägga mig än,då kliver jag upp så tidigt imorgon & det vill jag ju inte. Så jag ska sätta mig ute på balkongen med en stor kopp te,gosig filt & en bok som jag fick av mamma,eller jag såg den & frågade om jag fick den & det fick jag. Men jag har inte börjat läsa den ännu,så den passar ju bra nu,eftersom att jag glömde de andra böckerna hemma hos mamma.
Ikväll höll dom ju den där minnessermonin för Micael Jackson också. Jag kollade inte på det,eller jag slog över till den kanalen en snabbis,men jag följde inte hela. Så nu har jag vart in på svt.se & kollat lite,där står det en hel del som man kan läsa. En sak som jag fastnade för var det här:


Dottern: Jag älskar dig pappa

I slutet av den stjärnspäckade hyllningsgalan till Michael Jackson höll dottern Paris, 11, ett kort känslofyllt tal till sin pappa. "Han var den bästa pappan man kunde önska sig"

Dottern Paris Jackson, 11, stod för den starkaste stunden under Michael Jacksons minnesceremoni. I slutet av galan ställde hon på scen, stödd av sin familj, och lyckades hålla ett kort känslosamt tal till sin pappa.
- Ända sedan jag föddes har han varit den bästa pappan man kunde önska sig. Jag älskade dig så pappa, sa hon.
Michael Jackson död


Jag har inte kollat på klippet ännu men ska göra innan jag går ut på balkongen.
Så stod det lite mer om honom också.

    * 09:18 Familjen, vänner och fansen säger adjö
    * 06:50 Jacksons minnesstund på nätet
    * 6/7 Michael Jackson begravs i morgon
    * 6/7 TV4 Plus direktsänder minnesceremonin
    * 6/7 Michael Jackson säljer postumt
    * 6/7 Trippelt Michael Jackson i TV4
    * 5/7 Madonna hyllade Michael Jackson
    * 5/7 Fansen står kvar vid Neverland
    * 5/7 1,6 miljoner vill gå på minneshögtid
    * 3/7 Jacksons sista hem blir minnesplats
    * 2/7 Kräver vårdnaden om barnen
    * 2/7 Minnesstund på tisdag
    * 2/7 Skvaller som är svårt att motstå
    * 2/7 Nya rykten kring Jacksons begravning
    * 2/7 Jackson begravs inte på Neverland
    * 1/7 Diana Ross kan få ta hand om barnen
    * 1/7 "Globalt drama av episka proportioner"
    * 30/6 Jackson på lit de parade i Neverland
    * 30/6 Extrainsatt program om Jackson i SVT
    * 30/6 Jacksons sista föreställning
    * 30/6 Jacksons testamente hittat
    * 30/6 Jacksons mor tar hand om barn och tillgångar
    * 29/6 Jacksons mor får vårdnaden
    * 29/6 Michael Jacksons bästa låtar
    * 29/6 Begravning redan på onsdag?
    * 28/6 Jacksons kropp obducerades igen
    * 27/6 Familjen kan kräva ny obduktion
    * 27/6 Oklart vad som händer med barnen
    * 26/6 Obama beklagar Jacksons död
    * 26/6 "Han andas inte, han andas inte!"
    * 26/6 Historisk Moonwalk
    * 26/6 Allt om Michael Jacksons död
    * 26/6 Jacksons död hett ämne på internet
    * 26/6 Jacksons sista timmar
    * 26/6 SVT sänder dokumentär om Michael Jackson
    * 26/6 "Han var en stor idol och förebild"
    * 26/6 Jackson planerade avskedsturné
    * 26/6 En av musikens tragiska hjältar
    * 26/6 Kronologi: Michael Jackson
    * 26/6 Ryktena kring Jackson
    * 26/6 Världen sörjer Jackson
    * 26/6 Popikonen Michael Jackson är död


Minnesceremonin för Michael Jackson varande i över två timmar i Staples center i Los Angeles.
Den guldfärgade kistan med Michael Jackson anlände till arenan kort före 19.30 och bars in av hans bröder.

Telegram från Nelson Mandela och Diana Ross
Motownlegenden Smokey Robinson inledde ceremonin med att läsa två telegram, ett från Michael Jacksons nära vän Diana Ross och ett från Sydafrikas före detta president Nelson Mandela.

"Michael Jackson var en stor man och en god vän" hälsade Mandela och Diana Ross tackade bland annat föräldrarna Joe och Katherine Jackson för att de "delat med sig av sin son till världen".

Mariah Carey framförde Jackson 5:s I´ll be there och därefter läste Queen Latifah en dikt specialskriven för Michael Jackson av Maya Angelou.

Lionel Richie valde att inte framföra en låt av Michael Jackson utan sjöng istället sitt eget band The Commodores Jesus is love.

Stevie Wonder skrev ironiskt nog låten Never dreamed you´d leave in summer till Michael Jackson för flera år sedan. Nu framförde han den själv.

John Mayer hade tillsammans med Fall out boy tidigare gjort en version av Beat it som han framförde i en stillsam version.

Pastor Al Sharpton talade om att man inte skulle döma Michael Jackson utan försöka förstå vilka konstiga saker The King of Pop fick utstå under åren.

Brooke Shields har varit nära vän med Michael Jackson sedan hon var 13 år gammal och delade med sig av minnen hon hade av sin vän. "Vi blev båda barnstjärnor väldigt tidigt. Men när vi var tillsammans fick vi vara vanliga".

Brodern Jermaine Jackson var det enda av syskonen som uppträdde och han framförde Michaels favoritlåt Smile.

Michael Jackson stod på scen just inne i Staples center två dagar före sin död. Då repeterade han inför sina 50 avskedskonserter.

Jehovas vittnen
Hela minnesstunden föregicks av att Michael Jacksons familj höll en privat ceremoni som sägs ha följt Jehovas vittnens traditioner, vilket är den kyrka familjen Jackson tillhör. Det berättade pastor Jesse Jackson för BBC utanför Staples center tidigare idag.

Ville hålla det hemligt
Familjen försökte in i det sista att hålla planerna hemliga men till slut var ryktesspridningen så kraftig att de på måndagen avslöjade att Michael Jackson skulle begravas på Forest Lawn idag, tisdag.

Och det som var tänkt som en privat ceremoni för familjen blev allt annat än privat.
En karavan med bilar lämnar familjen Jacksons hem
En karavan med bilar lämnar familjen Jacksons hem Foto: Scanpix
Sedan i måndags har både fans och media befunnit sig på plats utanför både kyrkogården och Staples center.

Offentliga ceremonin i Staples center
11 000 fans fick komma in i Staples center där den offentliga minnesceremonin hölls. Resterande 6 500 fans som fick biljetter hänvisades till Kodak center tvärs över gatan där ceremonin visades på en storbildsskärm.

Arenan hyser 20 000 platser och nästan hälften hade alltså öronmärkts för fansen.

Följ minnesstunden på här på svt.se
Svenska fans kunde följa hela ceremonin live här på SVT:s webb. Du kan följa hela sändningen här på svt.se med start cirka 18.00.



Mariah Carey framför I´ll be there


Nu har jag precis kollat på klippet,usch! Stackars unge,jag tycker så synd om henne! Jag blir aldeles tårögd! Jahapp,där kom tåren..tårarna :(






http://tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1084552&renderingdepartment=2.40195


http://tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1084166

Tårarna bara forsar ner för kinderna,den finaste cermoni jag någonsin sett!




Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela