idamartinakarlsson

I AM THE RAIN THAT'S COMING DOWN ON YOU THAT YOU SHIELDED YOURSELF FROM WITH A ROOF

Publicerad 2009-06-07 10:17:51 i

Oh Laura - Release me

I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down

I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asphalt flower breaking free but you keep stopping me
Release me
Release me

I am the rain that's coming down on you
That you shielded yourself from with a roof
I am the fire burning desperately but you're controlling me
Release me
Release me

Världens bästa låt!

Hejsan hoppsan! Alltså den här helgen har vart den skönaste på länge. Tiden har inte gått så fort som den brukar,& man har INGA läxor,prov eller sådant kvar att göra veckan som kommer nu. Man har liksom lämnat in alla läroböcker,gjort alla prov,inga fler läxor & dessutom så sätter dom betygen nu i helgen. Underbart är det! Hur som helst så har jag inte bloggat på ett tag nu känner jag,antingen är det för att jag inte har haft tid,lust,ork eller så har internet segat sönder. Jag vet inte vad det är, men internet är så sjuuukt segt! Så störande också. Men nu har jag iaf kommit in på det sega internet & tänkte berätta lite om vad jag har gjort i helgen. I fredags så fick jag knappt 25 minuter på mig att cykla hem efter plugget,slänga mig i duschen,klä på mig & fixa håret. Men hör & häpna,jag lyckades faktiskt! Så åkte jag,Jannike & hennes mamma Linda till Söderhamn med Jannikes moster &kusin,Sandra & Tea. Vi gick på Skokanonen,Ö&B,Lindex & alla affärer som var öppna. Sedan åt vi god mat. Handlade & åkte hem. Så kom vi hem till Jannike, hon packade för att hon skulle på läger igår - idag. Så tog vi moppen hem till mig,gjorde inte så mycket. Åkte iväg för att köpa candy på Hemmakväll. Sen hem igen,åt rabareberpaj,godis & sen måsta Jannike hem. Och jag själv somnade bumms i sängen. Och igår skulle vi till Njutånger för att baka till Amelies student på fredag. Så vi hade som vanligt kul,vi spelade spel,umgick,det var annat folk där & vi körde dunken. Vi hade helt enkelt riktigt roligt! Sen somnade jag i soffan för jag var så trött. Men jag sov inte länge förens mamma sa att vi skulle åka hem. Så vi åkte hem,hämtade upp brorsorna & Fia först. Sen när vi väl kom hem så gick jag & la mig. Och nu har jag vakant & tyvärr så är det mulet idag. Men jag tror nog att solen kommer lysa upp lite grann ändå,ser så ut. Idag blir det bara en slappdag,ska kanske ta en kvällspromenad senare ikväl då. Annars blir det väl mest,vila,äta,film, & kanske läsa lite ur boken som jag har börjat läsa ur. Jag håller på att läsa ''Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak'',den där boken som Pigge Werkelin skrev,han som var med i Thailand när tsunamin kom. Jag tycker det är så hemskjt. Han miste hela sin familj,hans fru Ulrika & hans två sönder Charlie & Max. Usch det är så hemst! Jag skulle göra vad som helst för att han skulle få tillbaks hans familj som han älskade så mycket. På framsidan står det såhär, ''Hans berättelse griper tag i hjärtat och en smärtsam påminnelse om hur snabbt allt kan förändras''. Jag blir fan tårögd. Men hur som helst så blev det mycket mer än vad jag hade tänkt mig att skriva nu. Just de,igår bjöd Sundrsöms/Erikssons på världens godaste kaka. ''Baka onsdag, skär torsdag'' heter den,den är såå god! Så den tror jag nog att jag ska baka idag,jag tog nämligen receptet igår,hehe. Men nu ska jag nog till att läsa.







Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela