idamartinakarlsson

Good day!

Publicerad 2009-03-19 20:40:32 i



dagen;

matte
språk
SO
lunch
slöjd
a-pass

Matten spelade vi nått drygt & värdelöst spel,eller så var de för att jag inte riktigt tänkte efter. Språket gjorde jag klart min uppgift & jag hade inget fel,jag som trodde att ja gskulle ha skit mycket fel,men nejdå. Bra Ida! SO hade vi genomgång,Lasse berättade en massa saker som skedde när han bodde i Stockholm & så,intressant & spännande faktiskt. Verkar som om Lasse har vart med om mycket genom åren! :) Iaf så när vi slutade stog de en lärare & ropade att vi måsta gå ut för brandlarmet hade gått. Men vi var längst upp & hörde inte ett skvatt,de måste dom ju fixa! Iaf så stog vi ute,efter typ en kvart först kom brandkåren,dom gick igenom hela skolan,tog as lång tid,men kanske inte är så konstigt egentligen,skolan är ju så pass stor! Stog iaf ute & frös häcken av oss i minst 40 minuter. Härligt...inte! Så jag,Carro & Petra gick ner till skolbyn ist,hälsade påd är. Fick även en kram av Marianne som knappt kände igen mig,haha vad gillig hon är Marianne! Sen fick vi gå in igen. Först visste ingen om de rbann eller inte,sen sa dom att de var inbrottslarmet men de kunde de ju inte vara,då skulle ju polisen komma isf. Sen fick vi reda på att de var en gasläcka & sen sa dom helt plötsligt att de var tekniskt fel. Vet inte vad jag ska tro att de var! Sen iaf köpte jag mig en fralla & en glass,MUMMA var det! Sen skulle vi ha träslöjd,jag limmade ihop plankorna & sen fick jag & Petra tråkigt så vi satte igång att göra halsbadn & annat med hjälp av lädertråd & pärlor som Bobbo hade skaffat. Roligt roligt! Sen blev de a-pass,jag jobbade på riktigt ordentligt! Sen när vi slutade gick jag till Dackås för att möta mamma & ta en fika med henne. Mysigt värre var det ju. Och även mummsigt med bakelse! Sen skulle hon på möte,så jag gick till Åhléns & kikade lite. Eller ganska mycket,för jag hittade mycket fint & var där i ungeför en timme. Kollade även på bebis kläder,dels för att jag snart kommer få en kusin & sen har ja gju blivit faster för ett tag sen. Fick iaf två böcker av mamma som jag hittade på rean som jag vela ha,så tog mamma en bok hon också för de var ''ta 3 betala för 2'',så de blev ju toppen. Fick även ett slags hårband,eller asså,aa jag vet inte hur jag ska förklara,fint var de ju iaf! Sen var mamma snäll & körde hem mig hit till pappa. Och nu har jag bara suttit & kollat på tv & suttit vid datorn,ätit mat med brorsan & Sofia har tagit sig tid att fixa min blogg. Tack snälla Sofia! De var otroligt snällt! Även om de inte funkar än så får vi väl fixa de,fick iaf se bilden 6 jag tycker de vart skit bra! Men nu iaf har pappa kommit hem efter att ha vart på begravning i Eskilstuna. Så nu ska jag ta mig en dusch,plugga lite & sen lägga mig. Då blir jag pigg imorgon när jag vaknar,har ju sovmorgon till halv elva imorgon. De är de som är de bästa med fredagar,& dels att de är början av helg! Också får vi ju månadspeng också! Och mamma är ju så snäll att hon kommer köra mig till skolan imorgon,får jag ännu längre sovmorgon. Men nu måste jag gå,antar att papap vil ha datorn aknske.Men ha de bäst!

Här kommer en bild på de jag fick av mamma idag:



''Hårband'' - 15 kr
Bok ''Alla var där'' - 39 kr
Bok ''Öppet hav'' - 20 kr


                                / Ida ♥

Kommentarer

Postat av: alfis

Publicerad 2009-03-19 22:03:19

de sänds på fredagar!

måndag o onsdag är reprisdagar.. :)

Postat av: vessli

Publicerad 2009-03-20 09:10:30

Boken alla var där ät took bra :)

Postat av: vessli

Publicerad 2009-03-20 10:12:17

Tack :)

Postat av: Ida Karlsson

Publicerad 2009-03-20 16:17:28

Jasså,vad bra,då missar jag det inte!

Postat av: Ida Karlsson

Publicerad 2009-03-20 16:18:50

Då måste jag ta & läsa den med samma,om den är så bra som du säger! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela