idamartinakarlsson

MÅNDAG

Publicerad 2009-05-04 16:32:18 i

Det är måndag & vädret är piss! "/


dagen;

engelska
HK
lunch
matte


Engelskan idag var rätt så roligt. Jag satt & garvade som en tok när Ludde skulle försöka säga syrsa,han sa det jätte roligt & kunde inte uttala det. Riktigt roligt var det iaf! Sen fortsatte vi med att skriva på dialogerna & hade bara en scen kvar när vi slutade lektionen. HK idag började vi med att Inger skulle visa oss hur man strök en skjorta,hur man sorterade tvätt mm. Drygt med jag försökte iaf lyssna på alltihop. Sen efter det gjorde vi wook. Det var väl helt okej gott faktiskt. Sen hade vi bara en lektion kvar eftersom att vi skulle skippa spanskan idag,då trodde jag att vis kulle ha NO MED Ninni,men tydligen inte. Vi skulle ha matte med en vikarie som heter Hasse som vi varken har sett eller haft sen i sjuan. Han är väl sådär,lite tjurig ibland. Jag jobbade iaf en sida med matten & sen satt jag & Josse & jobbade med engelskan & har skrivit klart alla dialogerna nu. Skönt att ha det gjort kan jag säga! Då kan vi öva i lugn & ro på både torsdag & fredag. Sen efter det så slutade vi,det nä'stan spöregnar ute & jag ska gå hem eftersom att jag inte hade cykeln med mig,mamma körde mig till plugget idag. Men men,var bara en aning blöt sedan när jag kom hem...Men jag tog på miglite myskläder & nu har jag precis skrivit klart engelskan på datorn,så alla i min grupp ska få sig ett häfte. Om vi verkligen tränar in det så blir det ju säkert toppen! :) Sen skulle vi egentligen ha läst ut en bok tills imorgon,''Mina drömmars stad''. Och som jag skrivit här tidigare är den så otroligt jävla ointressant. Vilket leder till att när man läser får man inte in någonting i skallen & det bara en massa annat! Sen skriver dom väldigt konstigt i boken också,så ibland får jag läsa om en mening ungefär sju gånger för att jag ens ska fatta vad fan det står! Jag blir så förbannad! Även att jag ha rläst ungefär femtio sidor & Wille som inte ens hade öppnat boken hade läst över hundra sidor igår?! Det känns verklgiens om om det är jag bara som har läst en si sådär 1/4 av boken,känns verkligen toppen...inteee! Men nog pratat om det. Mamma ska tvätta klockan 18.00 så då tänker jag nog lägga mig i ett varmt bad & läsa under tiden. Eller mesta dels av kvällen kommer nog gå åt till att sitta & läsa en gammal & tråkig bok. Så ska jag väl äta & sådant också,vi får väl se om någonting annat händer under kvällen,men som det ser ut & känns nu kommer jag läsa hela tiden. Men nu ska jag börja läsa lite ur den,kanske kolla lite på min nya favoritfilm ''Step Up 2 The Streets'',undra hur mmånga gånger jag har kolla tpå den på tre dagar nu? Fem gånger kanske? Aja,nu måste jag kila om jag ska hinna läsa nå. Ha det bäst!



De vackraste sakerna i livet kan varken se eller höras. De skall kännas i ditt hjärta.






Inte ens framsidan av boken ser ju bra ut?


                        / Ida ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela