idamartinakarlsson

SÖNDAG & DET ÄR...

Publicerad 2009-05-10 18:12:10 i

Idag är det ingen vanlig dag
nej för det är mammas födelsedag
hurrahurrahurra
hurrahurrahurra!

STORT GRATTIS PÅ 44 ÅRS DAGEN MAMMA! :D<3



Gårdagen var datorn ut funktion så jag kunde inte istta vid den. Men kan berätta kort vad jag gjorde. Först ståda ja & mamma hela lägenheten för att hon fyller år idag & vi har besök,dås ka man ju ha det lite fint sådär. Sen efter det gjorde jag & mamma iordning oss för hon hade en överaskning för mig. Jag tror att vis ka till Njutånger & hälsa på folket där,men hon svänger inte av där så vi fortsätter,då tänker jag att vis ka till Enånger & hitta på någonting. Men vi fortsätter ut på stora E4. Då svänger vi av mot Kungsgården & då tror jag att vi ska träffa JOnas & att hon tar en omväg,men icke då. Så jag tror att vis ka antingen träffa Jonas m,fam,Majja m.fam,Victoria & kusinerna,eller att vis ka ut på något ställe. Men då svänger vi av mot Snarböle &då förstår jag att vi ska dit & då tänker jag att då måste ju moster 6 kusinerna vara där. Då när vi kommer dit så ser jag en barnvagn & är bombis på att vi ska träffa moster & kusinerna. Men icke då. Jag förstår ingenting &plötsligt slår mig tanken att det kanske kan vara min gudmor Birgitta,hennes kille Johan & deras småttingar killar Ossian & Frans från Gotland som är där. Då ser jag hur en liten kille står i dörröpnningen &plötsligt ser jag Joahn. Jag börjar skrika rätt ut & är helt överlycklig över att få träffa dom igen(har inte träffat dom på över 2 år) & jag blir så glad så jag är såå nära på att börja gråta,blev väldigt tårögd iaf! Vi fikade & hade jätte roligt. Och Ossian är ju 3-4 år & han har jag träffat en gång 6 det var när han var liten bebis,& sen fick jag träffa Frans för första gången & han är nu 1 år. Dom var jätte söta allihop & vi hade jätte kul! Sen kom vi på att eftersom vis ka till Gotland några dagar nu i sommar så eftersom att ja ginte har någontign planerat i sommar så akn ja gkomma till dom & sen åka hem med mamma  brorsorna när dom kommer igen. Då är jag där väldigt länge & nästans ommarjobbar där & jobbar med JOahn ute i ladgården & passar barnen & har det bara härligt! Det vore ju någontign. Men vi skulle höras mer om det sen,hoppas på att det lbir så iaf,det vore hur grymt som helst! :D Oj,nu såg jag att det inte blev så kort förklarat omdagen,men det skadar ju inte. Bilder på alla från Gotland kommer senare! :)
Iaf idag då så fyller ju världens bästa mamma år,nämligen min mamma. Grattis till henne! <3 Hon blev jätte glad av det hon fick av mig & brorsorna,sen har hon fått en massaannat också. Iaf så har vi vart & handlat,bakat & haft besök hela dagen. Snart kommer Fia också,så då ska jag,mamma,mormor & morfar,brorsorna & Fia fika & ha det trevligt! Sen ska jag hoppa upp på cykeln & tramap iväg till Jannike,så ska vi mysa! :D Kan ju inte bli en bättre söndag när man vet att man är ledig imorgon också! Så dås ka jag dit & sen ska jag väl hem &umgås med mamma gien. Men nu ska jag gå 6 fika,Fia kommer nog snart!



Fick bli en bild på gudmor & co hus på Gotland,hoppas jag får komma dit hela sommaren nu då! :)


PeaceandLove

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela