idamartinakarlsson

SÖNDAG

Publicerad 2009-05-03 20:25:30 i

Hejsanhejsan! Idag har jag vart igång hela dagen. Började med att jag vaknade klockan 09.00,gjorde ordning frukost & kollade på film med mamma,''WITHOUT A PADDLE''. Den filmen är ju grymt bra alltså! Vi kollade på den på sportlovslägret & gud vad vi satt & garvade jag & Jannike,& jag & mamma garvade minst lika mycket imorse också! Sen började jag fixa mig för att vi skulle till Söderhamn till mormor & morfar & hjälpa dom med att flytta på deras piano & vi skulle dit så tidigt som möjligt. Men då när jag ropar att jag är klar & att vi kan åka så sitter dom andra slösäckarna fortfarande vid datorerna? Så eftersom dom inte var klar på långa vägar passade jag på att kolla ännu en gång på ''Step Up 2 The Streets''. GRYMT BRA FILM,BL A EN AV MINA FAVORIT FILMER!! GRYMT BRA! Sen fastnade jag på vad D sa, ''It's not about what you got,It's about what you make of what you got''. Sen iaf när dom var klara så åkte vi. Då lastade vi först över pianot & åkte iväg med det till Janne & sen hem till mormor & morfars nya hem. I Snarböle. Där plockade jag en bukett blommor till Martin & Tora,spelade kubb med brorsan,vi satt ute & hade det roligt,vi åt åt gott  vi åt gott till efterrätt också. YUM! Sen efter det tog jag min blombukett som jag hade plockat &gick ner till kyrkan/kyrkogården. Jag satt buketten i en plast kruka & la en blomma på gravstenen & sen satt jag där en stund. Sen klarar jag nästan inte av sånt där,begravningar & gravstenar när man vet att någon som stått en väldigt nära ligger under en där man sitter & kommer aldrig komma tillbaka. Så hemskt som jag tycker att det är satt jag & grät. Som tur var så var det bara jag där på hela kyrkogården,iaf vad jag vet. Men sen hälsade jag från alla & sa att vi saknar dom & önskade att dom kunde komma tillbaka. Sen klarade jag inte av det & gick därifrån. Det hemska är också det att Martin dog prick 1 vecka efter mammas födelsedag,plus att det var sommarlov. Så om ungefär 2 veckor är det 1 år sedan som Martin försvann ifrån oss. Men sak är jag glad över,att han inte fick någon plågsam död,han somnade bara in. Men sen att Tora,min gammelmormor ,hon dog den 9 augusti 1994,några veckor innan jag föddes(jag föddes den 27 augusti 1994),& hon begravdes prick en vecka innan jag föddes. Och det var ju inte så kul för mamma som var höggravid & allting. Så henne saknar jag,även om jag aldrig har träffat henne. Men det är just det,om jag ändå bara kunde ha fått träffa henne. Men det hann jag inte,& hon blev ju svårt sjuk & mådde inte alls bra & dog på det sättet,så det känns hemst. Men ngo pratat om det,snart fäller jag väl en tår här också. Sen gick jag upp igen då iaf,så satt vi & pratade &inte så mycket mer. Sen åkte vi hem. Och nu har vi precis kommit hem 6 jag har haft jätte roligt,som vanligt. Det går inte att åka till mormor & morfar utan att få sig många goda skratt 6 min mormor är så himla gullig,haha! I love her! Men nu är klockan snart halv nio & jag ska hoppa in i duschen. Sen ska jag tvinga mamma att kolla på ''Step Up 2 The Streets'' med mig & käka en massa godis. Så ska jag lägga mig sen. Men nu måste jag kila. Ha det bäst!


Vi saknar dig gammelmorfar.


We all miss you.


Om du ändå kunde komma tillbaks till oss.


<3


Snälla,kom tillbaks.



                             / Ida ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela