idamartinakarlsson

IT'S NOW OR NERVER I AIN'T GOING TO LIVE FOREVER

Publicerad 2010-04-12 10:38:22 i

Nu är påsklovet slut, väldigt sorligt tycker jag. Det hade inte skadat med en, eller kanske två, veckor till.
Men mitt lov har varit jätte bra! Jag började ju lovet med att åka till Stockholm för att fira påsk och fira Hugo, och fick ju då också en oväntad magsjuka. Så det var mindre roligt. Jag har hyrt film med Jannike, så nu har jag äntlige sett de två Twilight filmerna. Och de var ju super bra, och jag håller med, man blir lite små kär i killen. Men efter det, efter att halva lovet hade gått så drog jag tillbaka till Stockholm för att vara sällskap till min käre moster och bara ha det roligt och njuta av lovet. Och där i Stockholm har jag haft jätte roligt, jag har ätit grymt gott, shoppat och mycket mer. Och igår kom jag hem, vi käkade middag hos mormor och sedan bar det av hem till Hudiksvall. Sweet home Hudiksvall. Så igårkväll blev det att jag bara packade upp all packning, drack lite te, pratade ett bra tag med Jannike i telefon och lite sådant. Och idag är jag ''sjuk''. Vi har egentligen två prov idag, men jag har intepluggat på hela lovet, så jag kan ingenting. Och det var väl dumt gjort av mig att inte plugga. Men det finns två anledningar. Dels för att jag inte hann. Har amn en moster som vill ha dit mig för att ha sällskap, vilket man inte är om man ska plugga hela dagarna, och man har en ett årig och en femårig kusin som ska leka och behöver vaktas hela tiden så är det inte det lättaste. Så jag har heller inte läst någontign ut boken Snabba Cash. Jag är på tredje kapitlet. Men jag menar, varför har man påsklov? Jo, för att man ska kunna ta det lugnt, vila från skolan, träffa och kunna hitta på saker som man inte hinner göra på skoldagarna. Så därför var det otroligt korkat av både Patric och Lasse att lägga två prov dirket efter lovet. Idioter. Men i alla fall, nog pratat om det. Så idag har jag en hel dag som jag akn plugga, det ska jag verkligen utnyttja. Men för att jag ska orka det måste jag äta frukost, jag är super hungrig. Så jag ska göra ioprdning mig en stor och god frukost och kolla på Andra Avenyn, sedan är det pluggning som gäller.


Nästa lov är sommarlovet, and I can't wait!







Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela