idamartinakarlsson

YOU'VE GOT A FRIEND

Publicerad 2010-04-14 21:46:57 i

Idag var jag som vanligt i skolan. Och skolan håller helt seriöst på att tar kål på en. Det är så jobbigt, den enda tanken man har i hjärnan hela tiden är, kommer jag hinna, kommer jag klara allt? Det är så frutkasnvärt mycket som ska göras. Och som jag sagt förut så förstår jag fortfarande inte hur lärarna på Östra skolan tänker. Men snart börjar man gymnasiet, och skolan ligger två minuter utanför dörren. Det är så nice!
Efter skolan så stack jag raka vägen till frisören, Fia, för att jag skulle klippa mig. Och jag hade tänkt mig att jag skulle få klippa av en bra bit, en bra bit enligt mig, vilket var ungefär ½ decimeter eller så. Men nej, jag hade så pass slitet hår så jag var tvungen att klipp av hela en decimeter. Och det är ju faktiskt rätt så mycket om man tänker efter. Så just nu har jag jätte kort hår, jag är jätte ovan, jag vill ha uppsatt hela tiden, Jannike gapade och sade OJ när hon såg mitt nuvariga korta hår. Nu låter det som att jag har super kort hår, det har ja ginte, men det är kort för att vara mig. Jag har alltså haft väldigt långt hår. Men pågrund av mamma så har jag inte klippt mig på ett helt år. Ett helt jävla år. Men nu så, äntligen. Men nu känns det som att det kommer ta år innan jag får ut mitt hår igen. Men jag får hoppas på det bästa, dvs att det går fort. Helst super duper jätte fort! Men nu har mamma och jag bestämmt att jag ska klippa mig var fjärde månad ungefär. Nu får det vara slut på det här slarvet. Men håret känns ju otroligt frächt och inte ett dugg slitet nu längre. Och det är ju otroligt skönt! NU ska jag vårda mitt hår så mycket som jag bara kan. Hårinpackning, bara duscha när jag verkligen behöver, inte platta det så mycket, inte ha uppsatt så jätte mycket (det gäller senare, nu kan jag absolut inte ha utsläppt) och försöka äta saker som hjälper håret att växa fortare. Jag ska vårda det bra helt enkelt. Åtminstone försöka. Så som ni hör så är jag otroligt ovan, men det ska nog gå bra.
Nu är klockan kvart i tio och jag har precis kommit hem från Jannike. Vi har pluggat hela dagen, vilket är bra gjort för att vara oss. Men nu ska jag lägga min mobil på laddning och kanske packa upp alla mina saker. Jag vet inte riktigt om jag rokar. Så jag tror jag ska lägga mobilen på laddning och gå och lägga mig på en gång. Men jag ska ringa mamma först.


BUHU, jag saknar redan mitt hår..






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela