idamartinakarlsson

LA TORTURA

Publicerad 2010-08-26 22:01:45 i

Fjärde dagen i skolan och vi har nu börjat med schemat. Vi började med matte, klockan 08.50, och våran lärare heter Edward Mika. Han verkar jätte snäll och sådant men hjälp vad han pladdrade och man hörde ibland inte vad han sade. Han är nämligen polsk! Och jag och Petra kunde inte hålla oss för skratt, vilket otroligt pinsamt. Men det var verkligen roligt! Efter det hade vi svenska i tjugo minuter med Mona, hon berättade lite vad vi skulle göra osv. Och efter det skulle vi och många andra till aulan för att lyssna på tre kvinnor från ungdomsmottagningen som skulle prata om klamydia. Visste ni att att amn akn få klamydia i ögon och hals? Jag visste i ögon men fan inte i halsen! Hur som helst så kan man tydligen få det. Och visste ni att i hela Sverige så är Gävlebrogs län det län som har flest klamydiasmittade. Det visste jag också, men det känns inte så bra.. Läskigt! I alla fall så hade vi även engelska med henne efter det att vi hade varit i aulan. Vi gjorde samma sak där, pratade. Vilket vi har gjort hela veckan hitills, hoppas det blir änring på det imorgon. Sedan drog vi ner och käkade för att sedan ta bussen till centrum och vidare till Öster. Och när jag kom hem slocknade jag i soffan framför ''Oskyldigt dömd''. Och när jag vaknade vid tre tiden igen så satte jag igång med städningen. Så nu har jag dammsugit hela lägenheten och städat badrummet och även tvättat. Så nu är det rent och fint här! Mamma håller på att baka en pinoccitårta tills imorgon som jag önskade, och jag ska sätta igång med att hänga in alla mina kläder i garderoben. Sedan blir det väl sängen anatar jag. Jag börjar inte förens tolv imorgon och har bara en lektion. Men eftersom jag fyller år imorgon och vill äta frukost med familjen så måste jag ändå upp tidigt för att äta med dom som börjar åtta. MOHAHA! Sedan får jag väl återgå till sovandet efter frukosten. Imorgon går jag till kvart över tre, då ska jag hem, börja fixa här hemma, aknske börja med maten. Och sedan klockan halv sex kommer alla gäster. Dvs mormor, Fia, Lövis, pappa, Jannike, också blir det ju brorsorna och mamma. Sedan aknske någon mer, jag vet inte! Vi får ju inte plats med så många fler här ändå! Kanske att någon av brorsornas kompisar kommer att vara här också, så då får väl dom också lite fika. Sedan på kvällen, om vädret är bra så åker ju jag ut med Jannike och några fler på yskväll. Och om inte vädret är bra så åker vi ut på lördag isället! Föresten så fick jag min present av min bror redan idag. Han rokar inte leta present åt mig, så han frågade om jag skulle göra någontign på måndag efter fyra någon gång. Och ska jag ju inte, så då ska han coh jag gå på stan, och jag ska få köpa lite saker som han betalar. Han är så snäll min bror Linus! Men nu ska jag som jag sade övergå till mina kläder och min garderob.




Föresten så önskade jag mig en biobiljett/presnetkort på SF Bio. Och om jag får det så
ska jag gå coh se någon utav de här två filmerna! Jag tycker dom verkar jätte bra! : )







Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela