idamartinakarlsson

REHAB

Publicerad 2010-08-24 21:52:07 i

Nu är det fyra dagar sedan som jag bloggade här. Men vad ska jag säga, det märks att skolan har börjat.. Man lägger sig i bra tid på kvällen, åtminstone försöker.. Man kliver upp typ halv sju på morgonen, osv osv.. Ni vet vad jag menar! Men, jag måste säga att det är riktigt skönt och roligt att vi har börjat igen. Nu på en ny skola, med nya klasskamrater, ny inriktning, nya lärare, allting är nytt. Det känns nästan som en ny start! Hur som helst så går ju jag nu Hotell & restaurangprogrammet. Och hitills, dvs igår och idag har vi bara pratat, haft rundvandring på Broman och CUL, vi har provat kockkläder, valt skåp och allting sådant. Och imorgon ska vi vara på CUL klockan nio, sedan ska vi gå en promenad runt Lillfjärden, och sedan skulle vi tydligen ha en massa ktiviteter uppe på CUL tror jag. Det känns som om alla andra linjer får göra en massa roligt! Energi är på läger, Hantverk fick bowla idag, Teknik var ute i Lingarö, Natur fick leka en massa lekar, och treorna på Hotell & restaurangprogrammet ska tydligen till Boda Borg och övernatta imorgon. Hur kul låter inte det?! Men men, jag anatar att jag får stå ut med det. En väldigt bra sak är i alla fall att vi fick ett riktigt nice schema. Vi börjar kvart över åtta nästan varenda dag. På måndag slutar vi tjugo över två, på tisdag slutar vi halv tre, på onsdag slutar vi halv tolv, på torsdag slutar vi kvart över elva och på fredag börjar vi tolv och slutar kvart över tre, och då fredagen har vi bara en lektion, matlagning vilket är det roligaste. Så jag tror det här kommer bli riktigt bra ändå! Och först på torsdag börjar de riktiga lektionerna. Men nu ska jag gå och provsmaka en utav de kakor vi bakade idag. Jag fyller ju år på fredag! Så idag har vi bakat bullar och chocolat chipchockis! Och på torsdag ska vi baka en tårta. Och på fredag kväll åker vi ut på lyskväll cokså, om vädret är bra, annars blir det på lördag.




Det enda annorlunda i år är att jag fyller ju inte 15 år igen, jag fyller ju 16 år! Och att det är första födelsedagen i mitt liv som min älskade morfar inte är med mig. Men jag hoppas att jag överlever ändå..!






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela