idamartinakarlsson

09 I BILDER

Publicerad 2010-01-03 01:48:44 i

Just nu har jag så otroligt tskigt tråkigt och jag har fortfarande inte fått tag på Jannike. Så jag har absolut ingneting att göra. Jag sov till klockan nio förut så jag är inte ett dugg trött, dum som jag är, annars hade jag kunnat lägga mig tidigt. Jag är sugen på att gå ut, klä på mig super mycket kläder och sedan gå ut på promenad eller någontign sådant. Men jag vetinte om jag vill gå ut själv, jag vet inte riktigt om jag vågar..
Men eftersom jag har en blogg shär och även en bilddagbok, så tänkte jag göra en massa uttjatade listor, lyssna på musik och även slänga in lite bilder på lite minnen från mitt 09.
Eftersom att de är ett gäng bilder så gör jag miniatyrer utav dom.


Karin sjöng och spelade gitarr.


Jag och mamma for till Gotland.


Jag fick en ny kusin.





Alla underbara sommarkvällar.




Det blev båt nästan hela sommaren.




Vi solade, badade och åkte vattenring.


Jag blev faster.




Lägret i Hassela, grymt roligt.




Min kusin Hugo döptes.


Jag blev den 27 augusti, 15 år.


Micael Jackson dog.


Min älskade morfar dog och begravdes.


Jag fick för första gången träffa Hugo.


Alla grillkvällar vi hade i Njutånger.






Alla dagar då vi var i Söderhamn.


Alla ishockeykvällar på Mani's.


Midsommarafton med familjer.








Filmkvällar med Karin.










Alla roliga utekvällar med Jannike.


Jag fick för första gången träffa Vince.


Vi gjorde om mitt rum.






Alla dagar i Stockholm.

Egentligen så skulle jag kunna lägga ut så många fler bilder. Men alla är på mammas dator, och vissa har vi inte ens laddat ner. Men fler kommer alltså senare, från bla julen och sådant.
Nu tänkte jag fylla i sådana där frågelistor, då kanske jag lyckas bli trött och kan somna.



OM MIG
Lovar du att vara ärlig? Självklart!

Du heter: Ida Martina Karlsson.

Smeknamn: Idis och Karlsson .

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Ingen som helst aning.

Beroende av: Det är en hel del.

Vad tror folk om dig?: Hur ska jag kunna veta det.

Stämmer det?: -

Vad säger du för att imponera på någon?: Ingenting speciellt.

Hur imponerar man på dig?: När man är sig själv.

Brukar du skratta för dig själv?: Oja!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Ingen fara, jag har inte hunnit somna än.

Var bor du?: Hudiksvall.

Trivs du där?: Ja, jag är uppvuxen här, så det är helt okej.

Äger du några converse: Nej, men ska försöka kolla på ett par tror jag.

Vad har du för mobil operatör: Telia

Är du allergisk mot något:  Otroligt allergisk mot pollen.

Hur svarar du i mobilen: Ja, hallå det är Ida.

Vem ringde du senast?: Mamma.

Brukar du komma i tid: För det mesta ja, men det händer att jag blir sen ibland.

Hur känner du dig nu: Ensam och förkyld.

Vad saknar du: En hel del.

Hade du en bra kväll igår: Otroligt, jag var hos Karin.

Är du blyg?: Ibland faktiskt.

Sysslar du med någon idrott: Nej, men jag älskar ishockey!

Vill du hellre ha mail än brev: Mail är lämpligare och går fortare att skriva.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, absolut!

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag har ingen som helst aning, jag har inte ritkigt tänkt på det, eftersom det troligtvis aldrig kommer hända.

Är du nöjd med ditt liv: Ja.

Är du bortskämd: Nej.

Vad gör du i morgon: Slappar, försöker få tag på Jannike och på kvällen sitter jag nere på Mani's.

Vad är det värsta du vet?: Folk som inte är sig själv och ljuger bla.

Vad längtar du till?: SOMMAREN!

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, det tycker jag aboslut.

Vad använder du för shampoo?: Sunsilk och ibland Barnängen.

Hur gammal är du: 15 år 4 månader 1 vecka.

Gröna eller röda äppeln: Gröna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Om jag i huvudtaget ringer så blir det till mamma, annars tar jag mig en promenad med musik i öronen.

Gillar du golf: Jag vet inte, för jag har aldrig spelat.

Vilken tid gick du upp idag: 09.30 ungefär.

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.

Har du strumpor på dig nu: Ja.

Är det okej att gråta: Självklart.

När grät du senast: När mormor snarkade och jag var trött och vela sova, MOHAHA!

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Först och främst betala tillbaka skulder om jag hade några. Sedan skulle jag dela med mig till nära och kära, åka någonstanns och shoppa, och även ta med mig famlijen på en resa.

Bär du glasögon eller linser: Nej.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Det är snyggt, men aboslut inte ett måste.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Det är olika.

Har du piercing: Öronen, funderar på en till i örat och en i ögonbrynet.

Solar du ofta: Så fort det är sol på sommaren.

Är du bra på att laga mat: Helt okej, jag har MVG i Hem- och konsumentkunskap.

Är du flygrädd: Jag flög sist när jag var fem år, så nu vet jag inte.

Hur vig är du: Inte nu längre.

Är du musikalisk?: Nej.

Tror du på ett liv efter döden: Jag vet inte.

Tycker du om sushi: Helt okej.

Vad äter du helst när du ser på film: Godis, dipp och grönskaer eller poppcorn.

Har du tandläkarskräck: Snarare tvärtom, jag älskar att gå till tandläkaren!

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Mer morgonmänniska än kvällsmänniska skulle jag tro.

Vilken ögonfärg har du: Mörkgrön.

Biter du på naglarna: Ja tyvärr, men jag försöker sluta.

Röker du: Nej, bara lukten är bland det värsta jag vet.

Senaste låt du hörde: The Beach Boys - Do you wanna dance?


-----------------------------------------


Mys-test

Alla behöver mysa eller ta det lugnt ibland.
Hur mysig är du?

(/) du föredrar myskvällar framför festkvällar.
( ) du bär mjukiskläder minst 2 gånger i veckan.
( ) du tycker joggingbyxor är skönare än jeans.
(x) du tycker om att kramas.
( ) du kramas minst en gång per dag.

( ) du har partner du ofta myser med.
(x) du har blivit masserad.
(x) du masserar andra.
(x) du tycker om att ta en fika någon dag ibland.
(x) du har sett någon utav filmerna: titanic, armageddon, love actually, a walk to remember.
( ) du dansar oftare tryckare än vildare danser.
(x) du tycker både om att dricka varmchoklad i backen och ligga och steka på stranden.
( ) du brukar läsa en bra bok innan du går och lägger dig.
(x) du är en lugn person.
(/) du hänger oftast vid bänkarna/sofforna på skolan.
(x) kompis-middag är aldrig fel.
(x) du tycker om att gå på promenader med kompisen
(x) du går på bio någon gång då och då.
( ) i din säng finns många kuddar, kanske även ett gosedjur.
(x) du tycker om små bebisar.
(/) du föredrar lugnare cafén än mer högljudda.
(x) du klär dig inte så ofta i skrikiga färger.
( ) du höjer nästan aldrig rösten
(/) att ligga i soffan under ett täcke är det bästa du vet.
( ) du har somnat på en lektion.
(/) för stora koftor och joggingbyxor är din grej.
(x) du kan vara utan smink på skolan
( ) du har gått på stan i joggingbyxor.
(x) du föredrar finare restauranger framför mcdonalds/max.

summa: 16½


0-5 överenergisk person eller tycker du bara inte om att mysa? kom igen, ta det lugnt. annars dör du av en hjärtinfarkt.

6-12 det är inte fel att gå utan smink till skolan, alla kan väl unna sig att ta det lugnt ibland?

13-19 du är bara lite halvmysig. du tycker om att mysa, men dras ändå till att festa?

20-25 vilken mysig person du är. du kanske festar och myser lite vartannat?

26-29 du är nog bland dom mysigaste personerna som finns. lördagskvällar så gäller film och myspys,
fester är inget för dig. du är som en liten teddybjörn


-------------------------------------------

Gör testet, annars blir resten av året skit.

Du är just nu:

glad? Ja och nej.
arg? Nej.
ledsen? En aning.
pigg? Ja, men jag kanske börjar bli lite trött.
törstig? Ja, lite grann.
kramsugen? Det är jag alltid!
besviken? Nje, det tror jag inte.
taggad? Ja, lite.
trött? Lite.
hungrig? Nej, men törstig.
sjuk? Ja, lite förkyld.
frisk? Inte fullt.
sur? Lite.
irriterad? Lite.
uttråkad? Ja.



Senaste:

du pratade i telefon med:  Mamma.

du smsade med:  Mamma.

du pussade: Mattis.

du åkte bil med: Pappa och Gun.

du gick promenad med: Karin.

du msnade med: Jag har ingen aning.

du spottade på: Marken.

du fick sms av: Mamma.


-------------------------------------------

1. Vill du ha en pojkvän?
Det är klart!

2. Varför tror du att du inte har en pojkvän?
Därför att jag är nog vädligt rädd för att tala om för folk hur jag tycker & känner..

3. Vad gillar du för utseende på en kille?
Egentligen är det insidan som räknas & inte utsidan. Men det är klar man vill att han ska vara fin. Så gärna lång eller lika lång som mig. Jag älskar blåa ögon, men det spelar inte så stor roll. Huvudsaken dom är fina för det är dom man fäster blicken i. Gärna ruffsigt hår,lite stylat. Brunt eller blont. Men absolut inte för stylat,sånt hatar jag.

4. Är personligheten viktig?
Absolut!

5. Är du en person som:
a. måste umgås h-e-l-a tiden.
b. umgås ofta
c. ibland
d. sällan

Umgås ofta. Inte för sällan, men inte heller hela tiden. Då tröttnar man fort på varandra, det är bättre om man får sakna varandra.

6. Gillar du plugghästar?
Det är bra om dom tar skolan på allvar. Men det är väl inte speciellt kul om det är det enda dom tänker på. Det är väl upp till dom om dom vill plugga eller inte, det är inte mig det drabbar, bara han själv.

7. Är det okej att han, röker, snusar, dricker eller knarkar?
Röker: Helst inte, men gör han det så gör han det, det är väl okej om man feströker i alla fall.
Snusar: Idag gör nästan alla killar det, så det blir nog ganska svårt att hitta någon som inte gör det.
Dricker: Det är helt okej.
Knarkar: NEJ.

8. Är du kär?
Ja.

9. Har du varit kär under den närmsta tiden?
Ja.

10. Hur länge till kommer du att vara singel?
Det får vi se :)




Nu är klockan 01.45 och efter att jag suttit här och stirrat på en datorskärm så tror jag nog att jag ska kunna somna. Det kommer väl som vanligt ett inlägg imorgon också.








Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela