idamartinakarlsson

2010

Publicerad 2010-01-01 19:33:06 i

Nu har det gått 19 timmar och 10 minuter på det nya året, nämligen år 2010. Är det bara jag som tycker att detta året har gått fruktansvärt fort?
Jag tänkte skriva lite om min nyårsafton. Det började med att jag vaknade vid elva, eftersom att jag hade ställt klockan då. Men jag tänkte att jag kunde sova till tolv istället, för då skulle jag ändå ha två timmar på mig att fixa mig, och jag var super trött. Så jag somnade om coh nästa gång jag vaknade så flög jag upp ur sängen och kollade på klockan som visade sig vara kvart över ett. Toppen, tänkte jag och ringde mamam med en gång. Tanken var egentligen att vi skulle vara i Njutånger klockan två, men mamma var stressad och jag var sen. Så vi kom inte dit förens klockan tre. Men när vi väl kom dit så började mamma och Catarian med maten, sedan kom allt annat folk, och vi hade det super kul innan det var mat. Till förrätt blev det röktskinka röra med hårt mjukbröd och sallad. Till varmrätt blev det kött, potatisgrattäng, sallad, svampsås och rödvinsås. Och till efterrätt blev det cheesecake och punchglass med daim och jordgubbar. Det var farligt gott måste jag säga! Och efteråt låg varenda en i soffan och klagade på att man hade ätit för mycket.
Och eftersom det var så mycket småbarn så gick vi ut en gång redan halv elva ungefär och smällde lite raketer innan de andra skulle åka hem. Alla barn förutom Ellie gillade det, hon började grina stackarn. Men jag minns sälv hur jag var när jag var liten, jag hatade raketer och det var det värsta jag visste och jag stod alltid och bölgrinade.
När alla sedan hade åkt hem och det bara var jag, mamma och familjen Sundström kvar så spelade vi ''Med andra ord'', svullade en massa godis, kollade på TV och hade det skönt. Men vid tolv slaget gick vi förstås ut igen för att smälla resten av raketerna. Det var skit kul, vi jublade och hade oss. Men när det var slut så såg jag och Beatrice att dom höll fortfarande på att smälla en amssa längre mot Alva, Beatrices kompis, så vi sparkade iväg med sparken. Jag satt och Beatrice sparkade. Fy fan vad vi garvade, coh jag kunde inte sluta. Bara turen på sparken var ju otroligt rolig.  Men vi kom aldrig till lva eller vad hon nu heter, så åkte bara runt där i Njutånger. Sedan kom det ocksåen skoter, ME LIKE!
Vikom ändå i säng rätt så tidigt, redan klockan två. Men vi hade super kul som sagt!
Imorse vakande jag av att det var lite livat där jag och mamam sov, vi sov ju i tvrummet. Så vi låg och kollade på Bert i säkert en och en halvtimme. Sedan blev det frukost, resterna från igår, nyttiga som vi är. Sedan fixade vi oss och åkte hem för mamma skulle tvätta. Sedan när jag kom hem tog jag mig en dusch. Och efter det stack jag ner till Karin, men vi låg bara och pratade ett tag co sedan kom Karin på att vi skulle sticka ner på Ica MAXI och köpa någonting att äta, någontign gott till kvällen. Så det slutade med att vi kom ut med en tetra gräddfil, en påse dipp och en gurka. Så vi ska alltså äta Ranchdipp med gurka ikväll.
Jag har nu ätit at, biffar med fetaost i och potatis och sås. Det satt som en smäck i magen!
Nu sitter jag här och har precis läst bloggar och kollat bilddagboken. Jag väntar på att Karin ska sms;a, så ska jag ner till henne coh mysa lite. Det blir väl film/TV och gotta. Jag tänker även ta med mig kameran och ta lite kort, som jag slänger in här senare.
Just nu sitter pappa och Gun och kollar på en film från Indien. Hasse, en nära vän till familjen eller vad man ska säga, har varit i Indien förra året igen, efter att dom hade varit där och firat pappas 50-årsdag. Men denna gången var han där för att hälsa på deras fadderbarn, ge dom en massa saker och sådant. En väldigt intressant film.
Imorgon ska jag jobba på TeWés igen, mellan 11-15(eller 16). Då aknske även mamam coh mormro kommer dit och fikar. Imorgon åker yvärr Karin hem till Sveg igen. Och jag tror inte att hon kommer tillbaka nu på lovet, jag vet inte men jag ska höra med henne.
Nej, nu när jag kommer ner till Karin ska jag fortsätta kolla i skolkatalogen efter en massa snyggingar. Jag kanske slänger in ett litet inlägg seanre om jag orkar och hinner.


När kommer du hem Jannike?






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela