idamartinakarlsson

ANDRA AVENYN!

Publicerad 2010-01-26 09:41:11 i

Godmorgon godmorgon! :)
Idag blir jag hemma från skolan. Jag pratade med mamma igårkväll och hon tyckte att jag skulle stanna hemma. Då kanske nacken blir helt bra tillslut!
Jag har sovit hyffsat bra inatt och jag vaknade ungefär kvart i nio av att brorsan kom hem igen. Han hade tydligen trott att han skulle börja klockan åtta, men det var klockan tio han börjar. Och idag ska han fråga om målarfärg också. Svart målarfärg, till mig, eller snarare till min vägg. För ni vet de där svarta klister blommorna som jag satt på väggen? Dom funkade ju inte så bra på en målad vägg. Jag vaknade ju mitt i natten av att jag hade alla blommor på mig istället för på väggen. Så kan det gå. Men nu ska jag istället måla dit dom, och därför behöver jag svart målarfärg. Men det hänger på min bror. Han går ju tredje året på byggprogramet här på Bromangymnasiet, och han kan då bara gå och ta lite färg där om han behöver. Han har lovat att han ska göra det, men han gör det ändå aldrig, pågrund av hans fruktansvärt dåliga minne. Jag har tjatat på honom sedan vi insåg att dom inte kunde sitta där själv utan måsta måla dit dom. Och det var ju ett tag sedan om man säger så. Så vi får se om han kommer hem med färg idag. Jag ska säga åt honom igen nu innan han går och sdan ska jag även bomba honom med sms ''GLÖM INTE MÅLARFÄRGEN!!''. MOHAHA, han kommer få utbrott på mig!
Nu kanske ni tror att jag inte alls har någonting att göra idag, eftersom att jag bara är hemma. Men det har jag. Jag ska ju framförallt försöka ta det lugnt med nacken. Det är det jag behöver göra mest egentligen. Men jag har en massa andra saker jag ska göra också, inte stora saker men. Jag har skrivit en hel lista på en liten papperslapp som jag har framför mig. Såhär ser den ut: ↓

''GÖRA LISTA''

- Kolla på Andra Avenyn som äntligen har börjat, och samtidigt äta frukost.
- Kanske kolla på Playa del Sol och Bobster.
- Göra tester om Andra Avenyn, Bobster och lite annat (Hur mycket vet du egnetligen om....?)
- Kolla på den sista Johan Falk filmen, den sjätte, då har jag äntligen sett alla!
- Kanske kolla på kläder på internet, det är alltid lika roligt!
- Ringa mamma angående mitt banknummer och glass och frukt.
- Göra en inköpslista åt mamma(om hon kan köpa med sig någonting).
- Ringa TeWés konditori, som jag egentligen skulle gjort för över två veckor sedan...(FY DIG IDA!)
- Göra idrottsschema, samt fixa foxtrott musik och dansa foxtrott med pappa.
- Göra lite listor på bloggen, det var länge sedan nu( Top 10 lista, Hisarr och Dissar, mm.)
- Kanske kanske städa.
- Kanske plugga.

Det är min lista för dagen, och jag kan ju även ha glömt någonting.
Jag är så nervös att ringa till TeWés. Jag jobbade på en lördag för ungefär två veckor sedan och skulle in med mitt banknummer på måndagen därefter. Men det har jag fortfarande inte gjort. Men mamam har faktiskt tänkt byta bank och sådant och först nu har iv fått reda på att hon ska göra det och att jag kan gå dit med mitt gamla banknummer. Usch, vad jag tycker det ska bli så pinsamt!!
Nu ska jag kolla på Andra Avenyn och käka lite frukost, MUMMA!








Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela