idamartinakarlsson

THE HILLS

Publicerad 2010-01-13 19:06:37 i

Igår hann inte jag med något inlägg, så det får bli idag istället.
Det enda jag tänker säga om gårdagen är att bion var jätte bra. Jag och Robert såg som sagt Avatar. Den var väldigt bra(fast Göta Kanal 3 var fortfarande bättre) och om ni inte har sett den så måste ni nästan göra det. Jag lovar, ni kommer tycka om den! Den var rolig, spännande, bra och nästan lite sorglig till och med.
Den här dagen har varit helt okej. Lite si sådär. Jag kom i säng efter tio igårkväll och var därför väldigt trött imorse, så jag kom inte upp förens halv sju. Men jag hann göra mig iordning och slängde bara på mig några jeanstight, t-shirt och den nya svarta västen som jag köpte på mellandagsrean. Avslappnat, enkelt men ändå rätt så helt okej snyggt!
Första lektionen var som det är precis på tisdagar också, SO. Där jobbade vi bara på och det var som vanligt urtrist. Men ett plus på lektionen var att vi fick reda på att det inte är nationella i SO, sköööönt!
Efter SO skulle vi ha idrott utan ombyte. Varför vet jag inte, för vi skulle köra femkamp(där mitt lag vann) och prata. Vi fick även ett häfte om lite information om man ska ha en elevlektion. Och det ska jag ha hade jag tänkt. Jag ska ha en danslektion, lite foxtrott. De andra i klassen kanske inte kommer att tycka att det är så super kul, men det är jag som är ''lärare'' då och gör jag det här så påverkas förhoppningsvis mina betyg, åtminstone så får jag väl ett VG, om allting går bra. Men det ska jag se till att det gör!
Efter idrotten var det dags för språk, där jag blev klar med jobbet i boken och jag har nu börjat på en stencil. Jag tycker verkligen inte om spanska längre. Det är dötrist. Så jag satt mig bredvid Cissi och lyssnade med henne på hennes Iphone.
Och redan på spanskan hörde man hur allas magar kurrade och bullrade, men vi skulle såklart ha engelska innan lunchen också. Och under hela engelska lektionen fyllde vi i ett h'fte. Vi övar inför nationella, och eftersom att det kommer lyssningsövningar på det, så övar vi nu.
Efter lunchen, som idag var spagetti och köttfärssås, vilket är väldigt bra när man är super hungrig, så var det dax för svenska. Och det är lika där som på engelskan, vi tränar inför nattionella proven. Men på svenskan övar vi på dom som har varit tidigare år, för att se ungefär hur det kommer att se ut och vara. Det är riktigt smart.
Och tillsist skulle vi ha matte, där jag jobbade på ordentligt idag och verkligen konsentrerade mig.
När jag kom hem snart efter tre så käkade jag lite kladdkaka och kolla på Guds tre flickor. Och efter det har jag läst bloggar, vilat och kollat på film.
Nu har jag bestämt att jag ska lägga mig klockan åtta ikväll, så jag är riktigt utvilad imorgon. Kanske kollar på film samtidigt, Patrik 1,5 blev jag sugen på att se nu. Då kommer jag nog somna till musiken - Dolly Parton. MOHAHA!
Nu har jag precis ätit middag och ska nu kolla om det finns några nya avsnitt av The Hills att titta på. Också ska jag även lägga fram lite kläder inför morgondagen och kanske göra lite saker här på bloggen. Ni vet, top tio lista, tummen upp/ner lista, eller lite andra saker. Vi får väl se, jag ska göra någonting/några av dom sakerna här. Sedan ska jag även duscha och sedan är det väl ändå sängdags.




Gårdagens outfit. Den nya vita tunikan, och luggen uppsatt med en rosa liten rosett.


Moi!






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela