idamartinakarlsson

RÖDDAGSMYS

Publicerad 2010-01-06 19:54:36 i

Imorse klev jag upp vid halv elva, men den här gången för att jag måsta, inte för att min bror dunkar musik på högsta volym. Så jag fixade mig, åt frukost och allt och sedan kom mormor hit, så vi fikade. Och dirket efter det kom Jannike och Linda och hämtade upp mig och Linda körde oss till stallet. Där skulle vi sitta i cirka 40 minuter och ta betalt för inträdet. Men det blev att vi satt i en hel timme. Och vi satt precis vid dörren som var öppen precis hela tiden, och vi kunde inte ha några vantar på oss eftersom att vi skulle ta betalt. Och gud, så mycket folk det var! Jag visste att det skulle vara mycket, men fan inte så mycket. Men det var väl helt okej att sitta där. Och sedan fick vi gå in och sätta oss och kolla på showen. Och jag trodde jag skulle frysa ihjäl. Jag hade jeanstights, raggsockar, uggs, linne, tjocktröja, flecce och jacka. Även halsduk och tjocka vantar. Och ändå satt jag där och frös. Det var ruskigt kallt där! Så jag satt och hackade tänder, exakt hela tiden..
När jag kom hem för ungefär två timmar sedan så tappade jag upp ett bad fort som attan, och där har jag suttit i kanske en timme och jag har precis kommit ut ur duschen. Det var underbart! Speciellt för min fpossingar, dom hade jag ingen absolut känsel i.
Nu sitter jag här, kollar även på Olycksfågeln. Och det ska jag fortsätta med, men jag ska även röjja lite på rummet och lägga in nytvättade kläder i garderoben mm. Jag känner mig väldigt förkyld och trött också, så jag ska nog vila lite innan maten. Idag är brorsan och hans flickvän här, så vi ska käka middag med dom. Tre rätters tom, det blir jätte gott! Jag är super hungrig!
Senare ikväll blir det väl mys framför tv;n med dipp och grönsaker och en bra film. Det låter härligt tycker jag! :)

Jag hittade föresten precis bilder som jag har sparat, på balklänningar. Jag har alltid varit sådan som har planerat så långt i förtid. Jag pratade med mamma om gymnasieval redan i sexan, och då var det verkligen seriöst snack som gällde. Så hur som helst så tänkte lägga upp lite bilder här som jag skulle kuna tänka mig att ha på min bal, om dom är inne då dvs. Vissa klänningar kan tom jag tycka ser ut som brudklänningar, och vissa kanske tom är det, vad vet jag?Men om vi säger såhär, om jag skulle ta studenten nu i år, så skulle jag vilja ha någon utav dessa som jag lägger upp nu..












Kanske en annan färg?







Kanske en annan färg?


Kanske en annan färg?





Kanske en annan färg?






Kanske en annan färg?






Det finns så fruktansvärt mycket fina balklänningar! Åh, jag längtar verkligen till att ta studenten och bli vuxen! :)






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela