idamartinakarlsson

SNART SUNDSVALL

Publicerad 2010-01-08 16:12:22 i

Jag kom i säng strax efter ett inatt och jag räknade med att jag skulle vakna vid tio tiden. Men jag fick sova till tolv tom, super härligt!
Hitills har jag inte hunnit göra någonting, bara suttit vid datorn, lyssnat på musik, väckt brorsan och sådant.
Jag funderar på om jag ska ringa Cissi eller inte. Det vore skönt att ha ännu en till hemmadag, det är så fruktansvärt härligt att bara ligga hemma i myskläder och bara vara. Men vi får väl se, jag kanske ångrar mig om en stund och ringer Cissi ändå.
En sak som jag i alla fall vet att jag ska göra idag, det är, att baka. Direkt när jag vaknade idag och slog uppögonlocken, så tänkte jag: Idag ska jag baka!
Så det ska jag göra. Vad vet jag inte än, men jag får väl sätta mig ner och bläddra igenom mammas femtioelva kokbäcker, dessertböcker, och allt vad hon har. Och det lär ju ta ett tag, så någonting bör jag ju hitta.
Jag läste tidningen idag också. Tydligen så är det en familj utanför Bergsjö som har blivigt rånade, fastbundna och sonen hade blivit skjuten och usch, kan inte folk bara låta andras saker vara. Så jävla löjligt!
Men det stod även att ikväll börjar Let's dance. Det hade jag helt glömt bort! Så det får det nog bli att jag tittar på tillsammans med mamma ikväll, och till det lite chips, dipp och grönsaker som vi hade tänkt käka i tisdags, men det blev aldrig av. Men det passar ju perfekt en sådan här kväll.
Jag har ingen aning om varför, men av någon anledning så vill jag åka till mormor, jag blev så otroligt sugen på att åka till henne nu. Men hon kommer snart hit, hon tror jag ska lämna brorsan här igen, han har nä'mligen varit där och hjälpt mormor med att ta bort snön från taket och lite annat. Och han gillar ju sånt, coh är ju stark cokså som går bygg. Så det är tur att vi har honom iu familjen. Det har jag tänkt på. Om man får problem med huset/lägenheten eller någotnign liknande, då säger man till Linus. Och blir det problem med bilen säger man till Joakim. Det är ju perfekt!

Nu ringde mamma här och undrar om vi ska åka till Njutånger och umgås med gänget där. Dom har tydligen bjudit in oss på lite tacos och myskväll framför tv;n med gotta. Och det tackar man ju aldrig nej till, så nu blir det så. Det kanske kommer ett inlägg seanre ikväll om jag hinnner. Jag måste ju lägga mig tidigt om jag ska orka upp och shoppa i Sundsvall imorgon också.








Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela