idamartinakarlsson

ESTOCOLMO HERE WE COME

Publicerad 2010-01-15 21:46:30 i

Förut blev det inte så mycket städa. Av någon grymt konstig anledning så städar jag mycket bättre och jag blir på bättre städhumör om jag är ensam hemma. Jag vet inte vad det är. Konstigt är det i alla fall! Men jag hann i alla fall dammsuga hall, toalett, kök och mitt rum. Annars har jag legat i sängen och kollat på film, och som vanligt somnade jag också. Men jag har även suttit vid datorn, bl a kollat på Ensam mamma söker. Jag vill jätte gärna att mamma ska vara med i det! Då kanske ni tror att jag vill det bara för att vara med i tv. Men tvärtom, jag vill inte vara med i tv. Jag vill ju knappt vara med på kort. Men jag vill att mamma ska träffa den rätta i sitt liv. Det vore kul om man får en rolig karl i huset som också hjälper till med hushållssyslor, kan umgås med oss barn, att man känner sig som en hel familj. För just nu när mamma och pappa är skilda så känner jag mig som en splittrad familj, vilket vi ju också då är. Ohc framför allt så vill jag se mama glad. Hon tjatar hela tiden på att hon vill träffa sin drömman. Men imorgon ska hon faktiskt på en dejt, hoppas det går bra och att dom tror att det kan bli någonting mer än bara vänner. För han verkar som mannen för mamma, han verkar snäll, rolig, hjälpsam och ja. Sedan har han även tre barn. En son och två döttrar tror jag att det var visst. Men han bor i Njutånger. Och skulle dom bli tillsammans så får han ta och flytta in till stan. Dom får skaffa ett hus eller lägenhet här inne i stan. Jag vägrar bo mitt ute i ingenstanns, jag vet redan nu att jag inte skulle klara av det. Jag kan ju knappt vara hos mormor för ofta, skog är enligt mig farligt och äckligt. Jag trivs helt enkelt inte så.
Så när jag ser på Ensma mamma söker vill jag verkligen att mamma ska träffa någon. Och framför allt så vill jag ha sommar! Gå in på www.tv3.se/play och kolla du också! I sista programet har dom även låtar med Ted Gärdestad. Han är ju för bra. Jag älskar honom! Speciellt Himmlen är oskyldigt blå, För kärlekens skull, Jag ska fånga en ängel och många fler!
Ikväll är det mysa som gäller. Jag och mamma sitter i soffan och svullar en massa godis, så nu har jag fruktansvärt ont i magen. Nu får det vara bra! Och självklart kollar vi på Let's Dance. En sak är det som jag absolut inte förstår. Det är, vad fan gör Rabih där? Han ska inte vara där, han är ut dålig och usch säger jag bara. Jag mår illa bara jag hör namnet. Och snickaren, vad han nu heter, i Bygglov. Han är ju för söt när han dansar. Och på något sätt påminner han om morfar.
Nej hörni. Jag skulle bara skriva det här och sedan dra mig tillbaka till tv;n.
Men innan jag drar mig dit ska jag berätta en rolig sak! Det är att jag, Cissi och hennes mamma ska åka till Stockholm, Estocolmo, i februari. Den 27 februari, helgen där. Så bor vi i en lägenhet, inte samma som sist, men vad gör det, den kanske är ännu bättre den nya. Och kanske närmare affärerna, fast det var den förra också. Men nu är jag så super glad för det ska bli så kul, speciellt att få åka med den underbara bruden Cissi. Vi hade så grymt roligt sist vi var där! Och jag ser till att jag har pengar tills dess ockaså, över tusen kronor i alla fall och det räcker ju långt. Sedan får jag väl matpengar och sådant av mamma och pappa också. Kanske jag ska fråga pappa om det finns något jobb på XYZ Maskiner, inventera eller någonting sådant? Vi får väl se, det är ju värt att fårga. Sedan kom jag ju på att jag har ju min lön på TeWés också, det är väl några hundra. Det här blir perfekt! Nu har jag någontign att se fram emot. Och nu när jag blir såhär glad så ska jag även ta tag riktigt ordentligt is koloan. Så gör jag precis allting så jag inte känner att jag måste plugga i Stockholm eller att jag känner mig stressad hem bara för att jag måste plugga eller sådant. Därför gör jag allting när det kommer!
Men nu ska jag som sagt dra mig till soffan.




De tre mammorna som var med i år.






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela