idamartinakarlsson

FILMFÖRÅD

Publicerad 2010-01-13 20:12:21 i

Jag kom på någonting nytt som jag skulle kunna göra. Som jag tänker göra. Här och nu. Nämligen en lista på filmer. Filmer som vi har på datorn. Filmer som jag rekomenderar, som åtminstone jag tycker är bra. Sedan om inte ni tycker om dom är en sak. Men jag tänkte att istället för att göra en tummen upp eller tummen ner lista så kör jag på att skriva ner våra filmer som vi har på datorn. Jag skriver filmens namn, vad jag tycker om den, jag ger betyg på den (max fem *) och jag kanske ska skriva vad de handlar om också? Om jag orkar så gör jag det. Så om ni vill ha nått förslag på filmer som ni kanske vill se eller hyra, så kommer det ett gäng här. Det är kanske inte de nyaste filmerna, men dom är ändå bra. Jag tar dom inte i någon ordning, inte så att jag tar den jag tycker är bäst, utan jag skriver upp dom som dom står på datorn.

FILMER

14 SUGER - Jag tycker det är en bra film. Fast ibland tröttnar man lätt på den och ibland får jag ryck så jag måste se den. Dessutom är det en bra film, på det sättet att den visar vad som kan hända om man dricker för mycket och annat. Betyg: ***
A CINDERELLA STORY - Också en bra film och väldigt mysig film med bra skådespelare. Bla, Chad Michael Murray, som även är en snygg skådespelare. Betyg: ***
ALLT OM MIN BUSKE - MOHAHA, en otroligt sjuk film! Jag förstår inte hur man kan komma på en sådan här film. Men den är samtidigt galet bra! Betyg: ***
BARNHEMMET - Ruskigt bra spansk film! Läskig, spännande och sorglig skräckis. Betyg: ****
BECAUSE I SAID SO/TRE SYSTRAR OCH EN MAMMA - En jätte mysig och jätte bra film. Lätt sevärd! Betyg: ****
BIG MOMMAS HOUSE 1/2 - Sjukt roliga filmer! Det går absolut inte att låta bli att skratta till dessa filmer. Betyg: ***
BRING IT ON - Så grymt bra filmer! Men här beror det på om man tycker om cheerleading eller inte. Vilket jag absolut gör och jag har ju även dansat cheerdance i fem år, men slutade för några år sedan. Nu har även en femte film kommit som jag ska försöka se någon dag. Betyg: ****
EN PRINSESSASASDAGBOK 2 - Mysig och bra film, dena här filmen tröttnar man verkligen aldrig på. Den är lika mysig varenda gång. Betyg: ***
FRÖKEN SVERIGE - En bra film, men jag har dessvärre har jag tröttnat på den nu. Betyg: **
FUCKING ÅMÅL - En helt okej film, Förut älskade jag den, men den är helt okej. Betyg: ***
HATA GÖTEBORG - Den här filmen har jag inte sett, trots att vi har den på datorn. Men jag tycker inte heller att den verkar bra, men jag vet ju inte, därför ger jag inget betyg på den.
HEARTBREAK HOTEL - Grymt bra film, svensk rolig och kanske galen. Men den här tröttnar jag aldrig på. Betyg: ****
HIGH SCHOOL MUSICAL 1/2/3 - Riktigt mysiga och bra filmer. Jag älskar musiken och danserna. Dessa töttnar man aldrig heller på, åtminsotne inte trean. Betyg: ***
HIPP HIPP HORA - En aning uttjatat. Men har man inte sett den på ett tag så är den riktigt bra! Betyg: ***
ENSAM HEMMA 1/2/3/4 - Det är bland de bästa julfilmerna jag vet!Har man ingen julkänsla när det börjar närma sig julen, då ska man kolla på dessa. Då garanterar jag att du får det! Betyg: ****
HUNDTRICKET - Jag tycker det är en jätte bra film som aldrig tröttnar på. Grytm bra! Och Alexander Skarsgård är ju så snygg. Betyg: ****
BECK - Riktigt bra kriminalare. Men efter att jag har sett Johan Falk så får dom sjunka lite i betyg. Betyg: ***
WALLANDER - Lika där som på förra. Betyg:***
IRENE HUSS - Lika här också. Betyg: ***
MARIA WERN FRÄMMANDE FÅGEL - Lika. Betyg: ***
KALLE OCH CHOKLADFABRIKEN - En suverän film om man är choklad sugen, men då måste man nästan ha ege choklad att käka under tiden, annars klarar man nog inte av att se den nästan, man blir i alla fall hemskt sugen. Den är tycker jag även är lite sorglig. Betyg: ***
LINAS KVÄLLSBOK - Den här vet jag inte hur många gånger jag har sett. Jag tycker den är lika bra alal gånger. Dialekten är ju det bästa! Betyg:****
MEAN GIRLS - En uttjatad film, men ibland måste man se den. Betyg:***
MYSTERIET PÅ KYRKOGÅRDSÖN - Det är en underbar film! En av Jannikes favoriter! Det är en äkta sommar film som man verkligen verkligen får äkta sommarkänsla av! Den är underbar! Betyg: ****
PATRIK 1,5 - Grymt bra film! Den är rolig, sorglig, sjuk och otroligt bra helt eneklt. Betyg: ****
ROCKY 1/2/3/4/5 - Dom här filmerna älskar jag! Grymt bra är dom, har ni inte sett dom så är det ett måste! Betyg:****
SCARY MOVIE 1/2 - Det är en bra film, men lika där, den blir uttjatad efter ett tag. Betyg: ***
SE UPP FÖR DÅRARNA - Den här filmen är riktigt bra ju, men jag har faktiskt inte sett den på väldigt länge nu. Kanske ska ta och göra det någon dag? Betyg: ****
SEX AND THE CITY THE MOVIE - Jätte bra film! När den går på självaste serien på tv är den också väldigt bra. Men den här har jag nästan också glömt bort. Och det bästa i filmen är henen garderob! Betyg: ****
ONE TREE HILL - Det är en av mina favorit serier! Den är så jäkla bra!! Betyg: *****
HAJEN 1 - Jag tycker om alal Hajen filmer. Men jag är alltid så himla rädd när jag ser dom och kan nästan inte se dom på sommaren längre. Men dom är väldigt bra! Och jag, Jannike och Karin och ju så fruktansvärt galna minnen med dom! Betyg: ****
SANDOR SLASH IDA - Det är en väldigt bra film tycker jag. Men jag och Karin har nog sett den allt för ofta förut, men den är bra! Betyg: ***
STEP UP 1 - Ännu en dans film. Ännu en väldigt bra dasn film! Jag älskar både ettan och tvåan. Jag vill nästan se båda två nu med samma. Kanske ska ha en kväll och se båda två, men då måste jag hyra tvåan. Betyg: ****
THE HOLIDAY - Det är mammas favorit. Det är därför den finns här på datorn. Jag har sett den några gånger och den är väl helt okej. Betyg:***
THE NOTEBOOK - Ett måste att se! Har ni inte gjort det så måste ni hyra den eller någontign, huvudsaken att ni ser den! Betyg: ****
TJENARE KUNGEN - En otroligt uttjatad film. Den här kollade vi jämt, konstant på, när vi hade en timme på Blomska föut med klassen. Det enda som är bra är att den otroligt sexiga och snygga skådisen Markus Holmberg är med i den. Han som jag visade bild på i förr förra inlägget.
WHAT A GIRL WANTS - Jannike älskar den och jag självb tycker väl att den är sådär. Den är helt okej. Betyg: ***
THE CANNONBALL RUN - Den filmen har jag aldrig någonsin sett. Så det får inget betyg av mig.


Galet snygg Markus Holmberg är! <3



Det var alla filmer. Nu är klockan tio över åtta såg jag. Jag som skulle sova klockan åtta. Fasen också! Aja, jag får väl hoppa in i duschen nu och det får väl bli en snabbis.






Peace and Love

Kommentarer

Postat av: karin

Publicerad 2010-01-17 14:22:42

du o din j'vla "14 suger ";) <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-18 16:23:56

Mjaaaaa :)) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela