idamartinakarlsson

FJÄLLEN ELLER SOMMAR?

Publicerad 2010-01-19 19:13:57 i

Usch säger jag bara, usch! Usch, vilken dag det har varit. Nu låter det som om någonting jätte hemskt har hänt, men så är det inte. Det är bara så fruktansvärt jobbigt!
Jag har som vanligt varit i skolan och jobbat arslet av mig.
Idag hade vi musik igen, men denna gång med Kerstin, som vi ska ha hela terminen ut. Jag orkar verkligen inte. Det är en av de jobbiga sakerna. Alltid när vi börjar så ska hon sjunga, en dagislåt för oss, alltså helt ärligt. Den människan är inte klok någonstanns. Hon sjunger ''För Ida är här, och Mathilda är här, halleluhja för Daniels är här, och på denna glada fest är nu Emil hedersgäst, ahllelujha för Elias är här'' osv osv. Ja, men ni förstår kanske vart jag försöker komma..? Är det verkligen seriöst normalt att hålla på som henne?
Och idag hann jag endast ha tio minuters matte. Pågrund av att det var öppethus att gå och söka gymnasieprogram. Så jag gick dit, vi gick efter klasslistan. Så säger jag att jag vill söka Hotell- och restaurang, Handel och Hantverk här i Hudiksvall, på Broman. Och sedan kom jag på att jag ska ju även söka på John Bauer. Då börjar hon yra om att jag inte kunde komma med det nu, för det var typ försent. Jag menar, varför skulle det vara försent? Jag hade ju sagt det till henne när vi hade möte tillsammans, så hon visste ju om det. Men hur som helst så urade hon, babblade på om precis allting och jag kände att jag kanske fick in kanske 2% av det hon sa. Så jag hängde inte med alls. Jag fick panik, ställde ungefär en hundra frågor, och kände att jag bara vela lägga mig ner på golvet och grina sönder. Men det gick ju inte för sig. Men hur som helst så föreslog hon att jag skulle åka till Sundsvall, gå på öppethus för John Bauer, se vad jag tycker och komma tillbaka till henne den första februari för att göra min söking då. Det känns ite reskabelt, för tänk om jag glömmer bort det? Men det får jag inte göra, det kommer jag inte göra..hoppas jag. Men nu visade det sig att mamma kan inte ta ledigt, hon har varit sjuk så hon har nio timmar att komma igen. Och pappa får inte ta ledigt en hel dag. Så varken mamam eller pappa kan gå. Så nu hänger det på Jannike, om hon kan åka med. För jag vill inte ka själv. Men nu kom jag ju på, det var ju för tusan på kvällen!! Det var ju mellan 17.00 - någonting. Det passar ju färfan perfekt!! Det blir ju super! Vilken jävla tur att jag kom på det nu. Nu ska jag ringa mamma och störa henne och hennes dejt. MOHAHA, sorry mamma!
Mamma och jag var och handlade tidigare idag. Jag var först hem och hämtade mattefacit, så åkte vi och tankade, sedan vidare till Ica MAXI. Där jag köpte Telia refillkort, fick glass av mamam. Ben & Jerry´s, och mamma köpte även babyolja till mig. nu kanske ni undrar, Baby olja, vad tusan ska hon med det till. Jo, men ni vet, jag har ju så fruktansvärt torra händer och ibland exem, men det har faktiskt blivigt bättre. Men dom är fortfarande, grymt torra. Så SYV tippsade mig om det idag. Och jag har redan smetat in mina händer, tangentbordet och datamusen i det och det hjälper faktiskt. Jag känner redan skillnad. Man blir mjuk som siden, så fortsätter jag såhär blir jag väl mjuk som jag vet inte vad.
Jag pratade även med Cissi idag, om Stockholm. Jag är så grymt peppad inför resan så det är galet! Men vis kulle i alla fall inte bo på samma ställe som förr, tydligen. Men det gör ingenting, för nus kulle vi bo på Södermalm, i en mysig lägenhet sade Cissi. Så då blir det ju förhoppningsvis nära till Cocco så jag kan gå och köpa ett gäng ringar, halsband och armband. Det SKA jag i alla fall göra, om jag så får släpa med Cissi dit. Men det tror jag inte att jag behöver, hon blev helt galen i min rosettring och den är ju köpt där. Så det ska nog gå ann.
Och jag har även pratat med pappa. Han säger att han ska betala räkningarna och sdåant nu, så skulle vi se hur mycket det blev över. Så får vi se om det blir så att jag akn åka till Fjällen med Jannike och hennes famlij coh släkt. Det vore ju grymt roligt! Så får jag öva mig lite mer på slalom, det kan ju behövas om jag ska bli proffs( vilket jag aldrig kommer bli).. ;)
Men nu kom pappa och sade att han skulle vial lite och att jag skulle väcka honom senare. Så då får jag väl göra det då. Men nu ska jag ta fram matteboken, glassen och lite annat gotta. Och till det blir det SJÄLVKLART Johan Falk.


Någonting som vore ännu mer underbart roligt, vore sommar! <3






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela