idamartinakarlsson

JOHAN FALK FILMER OCH THAILAND

Publicerad 2010-01-18 16:52:35 i

MMMM, riktigt gott är det jag sitter här och smaskar på just precis just nu! Nämligen, mammas Sverigekaka.. Det är som sockerkaka, med smältsmör i mitten så den blir så här riktigt saftig och toppat med vaniljsocker. Ni hör ju hur gott det låter?!
Sist jag uppdaterade här var det lördagkväll, och nu är det måndag.
När vi gick och lade oss i lördags så låg vi i sängen och pratade i kanske en timme. Vi praade om allt. Killar, tatueringar,graviditet, om våra släktningar och ja, ALLT. Men självklart var inte det allt vi gjorde. Vi garvade ju en hel del också, jag tror Kaj och Linda var påväg att komma in och skrika åt oss där ett tag. Men vi klarade oss!
MOHAHA, allt jag säger är '' Mmm aaah, sniff it!''. Det var så galet roligt och vi slutade ju aldrig skratta heller. Och helt plötsligt slocknade vi båda två. Och igår vaknade vi vid klockan ett av att Kaj kom in med telefonen till mig och det var mamma. Så åt vi frukost, gjorde oss iordning, kollade på tv och satt och babblade. Sedan kom mamma och hämtade mig och Jannike och co åkte till Iggesund eller vad det var för att gratulera hennes lille kusin Max som fyllde år. Men innan jag och mamma åkte hem så svängde vi in på Hemmakväll för att jag skulle hyra filmer. Johan Falk såklart. Men jag hittar bara fyra av de sex filmerna så jag frågar om dom har alla. Och gissa vad han säger? Att dom har rea på dom filmerna nu, alla sex. Så jag plockade på mig de sex Johan Falk filmerna(jag blev överlycklig) och mamma hittade fyra andra filmer. Så vi fick alltså tio stycken filmer för 250kr. Det är ju super billigt! Dom har verkligen jätte bra erbjudanden. Och efter att vi har varit där och fyndat så åkte vi till Träffen för att handla och sedan hem till tvättstugan och sedan upp. Och kvällen igår spenderade jag framför Johan Falk med mattebok och mat. Och sedan tog jag en dusch innan jag lade mig för att sova.
Men idag då, vad har jag gjort idag. Jo, jag har självklart varit i skolan. Det har väl inte hänt så mycket speciellt. Det enda bra idag var att vi har röstat fram vårat tryck som vi ska ha på tröjorna som man brukar få i nian. Men nu har andra klasser, åtminstone klass 9B fått deras tröjor, och vi har precis bestämt tryck. Men i alla fall, nu är det ju i alla fall gjort.
Jag kom hem för ungefär en timme sedan och har bara suttit här vid datorn. Nu ska jag packa, för vi ska nämligen till pappa och vara där i två veckor nu. Men det blir inte riktigt två veckor. Vi åker till mamma lite tidigare. Och gissa varför? Jo, för att min dumma pappa har bokat en resa, han och Gun, till Thailand. Fy fan, vad jag blir sur på gubben! Han vet att jag allra helst vill åka till Thailand, och då bokar han självklart en resa dit. Och han vet att jag mest av allt i huvudtaget vill utomlands. Men nej, det är Gun Gun Gun, det är ju bara Gun han kan hitta på saker tillsammans med. Oss barn då, oss kan han inte ens ta till Stockholm. Fy fan, jag blir så fruktansvärt jävla less! Och ska han åka dit nu då i överhuvudtaget. Då KRÄVER jag att han köper en massa kläder till mig. Där nere är det ju faktiskt billig, mycket billigare jämfört med här. Han SKA köpa ett gäng adidaströjor till mig, och klänningar som jag kan ha i sommar. Annars får han fan inte åka!
Men nu måste jag som sagt packa, kanske vila, duscha och sådant. Mamma ska på ljusparty ikväll. Så vi får se om mamma kör oss till pappa föe eller efter det. Eller om pappa själv kommer och hämtar oss.








Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela