idamartinakarlsson

LÖRDAGSMYS

Publicerad 2010-01-09 22:15:43 i

Vilken otroligt rolig dag jag har haft. Jag klev upp klockan sju imorse, vi gjorde iordning oss och vi var iväg påväg till Sundsvall klockan nio, precis som vi hade sagt. Och i Sundsvall var vi strax efter tio.
Vi började med att gå på den nedre planen och bara efter det gick vi runt och gäspade och var trött i benen. Så vi gick och käkade istället. Jag tog en sallad, verkligen jätte mycket var det, och det var dessutom jätte gott!
Sedan fortsatte vi med den övre planen, och där kändes det som om det var mycket mer affärer, men vad vet jag.
När vi sedan gått på Birsta City i flera timmar så drog vi till IKEA. Där nästan sprang vi av någon konstig anledning förbi övre våningen. Men antagligen för att vi inte ksulle ha någonting där. Vi gick mest runt och sade:
''Det där är typiskt Ida kök, det där är jag, ååå, kolla en Fia garderob'' osv osv..
Vi stannade i restaurangen för att ta en fika. Men jag såg en skagenrörabaugett, så den fick det bli för mig, plus en prinsessbakelse och en halv diamtårta. MOHAHA! Vi stötte även på Kaj och Linda, Jannikes mamma och pappa, men Jannike var tydligen på fest hos Fanny igår och kom hem klockan tre inatt. Så hon var tyvärr inte med.
Sedan fortsatte vi med nedervåningen där allt småplock är, och även där stötte vi på lite folk som vi känner. Bl a Carola mfl.
Och medan mamma stog i kassan för att betala varorna, stack jag och Fia till minirestaurangen utanför kassorna och beställde en varsin pizzaslice med dricka. Och det var som Fia sade, skit gott!
Och sedan vet inte jag vad som hände på hemvägen, men alla vi tre fick VÄRLDENS skrattanfall. Jag överdriver inte heller om jag säger att jag aldrig har skrattat så mycket och så länge. Och det värsta var att vi inte visste vad vi skrattade åt. Vi bara tog garvade åt att alla tre garvade. Normal familj känner jag..
Hur som helst så kom vi hem vid halv åtta tiden, och vi har även varit och handlat.
Nu har vi käkat lite mys ''middag'', varm smörgåstårta, riktigt gott. Och just nu säger mamma att det är Beck på tv, vilken vet jag inte, men nästan alla Beck är ju bra. Så det får nog bli att jag drar mig till soffan till alla andra och gosar lite där, med gotta såklart.
Men innan jag drar mig dit så tänkte jag slänga in bilder på min shopping från Sundsvall idag.
Jag tycker jag har blivit otroligt duktig på att spara pengar. Jag såg hur mycket som helst som jag vela ha, även billiga saker på rea. Men ändå kom jag hem med hela sju hundra kronor i plånboken. Undrar om jag börjar bli sjuk?


Topp - BikBok 99,50kr ord. 199kr


Topp - Ginatricot 249kr


Topp - Ginatricot 149kr


Tunika - Ginatricot 249kr










Stövlar - DinSko 79kr ord.499kr



Jag är riktigt nöjd med mina inköp. Speciellt med stövlarna, dom såg helt okej ut och det var ju ett kanon pris. Jag säger bara, vilket köp, vilket köp!
Och jag såg nu också när jag tittade på kvittot att den där vita blusen för 249kr, även heter ''Ida blouse''! :)







Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela