idamartinakarlsson

NÄ NU FÅR DET VARA NOG

Publicerad 2010-01-27 17:20:02 i

Nu är jag så fruktansvärt förbaskat trött på den här jävla äckel snön som faller ner på marken. BLÄ! Det har kommit över en decimeter idag, och det blir kallt, senare blir allting slask och fy. Jag blir så less! SOMMAR NU TACK!
Om vi ska lämna snön och prata om mig istället, så har jag varit i skolan idag. Jag gjorde någonting konstigt när jag duschade igår, någon konstig rörelse, så jag fick sjukt ot i nacken igen. Men jag gick till skolan idag ändå, för jag kände att jag inte ville missa ännu en till SO lektion och även andra lektioner. Men det har gått rätt så bra ändå.
På engelskan idag var det riktigt roligt! Vi skulle öva på att prata engelska med varandra, så Inger sade vad det skulle handla om, så skulle vi prata på i fem minuter, och sedan byta plats. Riktigt roligt och man lärde sig verkligen, man bara babblade på. I alla fall jag! :)
Jag fick även tillbaka mitt matteprov idag. Ninni kom fram med det, med ett stort leende på läpparna och sade Ida, nu ska du få se, nu ska du få se på ditt matteprov. Också väntade hon en si sådär fyrtio år innan hon gav mig det. Ohc där stod det att jag fick VG. Yey! Jippie1 Jag känner verkligen att jag blir bättre och bättre på matte. Och jag har förändrats något enormt på tre år. I sjuan kom jag, jag kunde ingen matte alls, jag fick IG på vartenda prov. Och i åttan började jag få G på mina matteprov. Och se idag, nu i nian har vi haft två prov, och på båda dom två har jag fått VG. Det känns enromt underbart! Jag känner mig riktigt duktig, måste jag säga! :D
När vi hade slutat så traskade jagh em, och det tog nästan en timme. Pågrund av all jävla snö! Det var inte kul alls kan jag säga. Och jag har ju en rejäl bit att gå också. Buhuu..
Men när jag kom hem satt jag mig dirket vid datorn. Nu har mamma precis varit här, vi har nämligen gjort mitt gymnaieval. Eller vi, snarare jag har gjort mina gymnasieval. Och det blev som jag har sagt hela tiden, förutom en ändring. Jag sket i John Bauer, pågrund av många många anledningar. Men det blev alltså här på Bromangymnasiet. Första val: Hotell- och restaurang, Andra val: Handel- och administration, Tredje val: Hantverkar. Jag är riktigt nöjd med mitt val! Och jag har 200 poäng, och syon har sagttill mig att med dom poängen bör jag komma in på Hotell- och restaurang. Och imorgons ka jag lämna in mina ansökningar.
Nu har jag precis pratat med pappa, och vi ska tydligen äta på Tre Bockar ikväll. Trevligt trevligt! Och gott gott!
Senare när vi kommer hem ska jag sätta mig i soffan med vetekudden, en kopp te, kanske ett fotbad och plugga lite SO, och kanske tom lite matte. Vi får se, men i alla fall SO.
Men nu ska jag klä på mig jeansen igen. Jag bytte om till mjukisar för att jag frös så mycket! Och jag ska även kolla på det nya avsniottet av Andra Avenyn. Nice!
Innan jag gör det, ska jag köra en ny grej. ''Veckans låt tips!''.



Veckans låt tips är: Kelly Clarksson - Already gone.






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela