idamartinakarlsson

LOVE THE WAY YOU LIE

Publicerad 2010-07-11 12:11:58 i

Jag har inte blggat på hela helgen. Jag tänkte göra det i fredags men då vela inte Jannike att jag skulle göra det. Och klockan var närmare tolv på natten, så jag förstår henne.
I fedags i alla fall, så åkte ju jag och Jannike och var barnvakt i Enånger. Det var jätte härligt väder så vi cyklade iväg för att bada, men det blev inget bada. Det var en isvak där, det var svinkallt i vattnet. Och ingen av oss förstod varför det var så kallt. Konstigt. Så det kändes väldigt onödigt, cykla cirka 8 km för att kolla på havet och ligga på en strand i tio minuter. Men vi överlevde, vi brände ju i alla fall fett! Sedan när vi kom tillbaka så grillade vi hamburgare och käkade det, och till efterrätt blev det rabarber/jordgubbspaj. Riktigt gott var det! Och sällskapet var trevligt det med. Det var jag, Jannike, Robert, Tessa, Erik, Tea, Jonte, Svea och deras farmor. Så vi var ett gäng! Och vid tio åkte Robert iväg och jobbade, det var därför vi skulle vara barnvakt. Och vi gick och lade oss vid ett ungefär.
Och igår, lördags så vaknade vi vid nio tiden ungefär. Så då gick vi ner och käkade frukost. Sedan blev det att bädda ihop bäddsoffan, packa ihop alla gejerna och sedan åkte jag, Jannike, Sandra, Te aoch jonte in till stan. Och Sandra var så snäll att hon kunde köra hem mig. Sedan var jag så jäkla trött, det var längesedan jag var så trött alltså. Så jag lade mig och sov ett tag, sedan måste jag sätta igång med att göra mgi iordning inför festen i Bjuråker. Och  till en början var det riktigt roligt. Vi var cirka trettio personer och vi grillade, åt tårta och bara umgicks. Vi firade Carina och Sussane som har fyllt år. Och det var riktigt trevligt. Och festen höll till hos Carina, och hon är världens hästjej och tävlar och sådant, det är hennes jobb, hon sköter hästar. Så dom hade dragit ihop en tävling, ni vet som i den här filmen ''Salve''. När man är riddare och ska hugga ner saker med ett svärd. Så Carinas dotter hon red på en häst. Sedan behövde dom en frivillg som skulle rida på en låtsas häst. Och vem blev det om inte pappa. Det var skit kul att se på, alla filmade, tog kort och as garvade. Sedan fortsatte festen osv osv. Och mer tänker jag inte gå in på det. Jag kan i alla fall säga så mycket som att det slutade med akuten. Men mer tänker jag inte gå in på här.
Idag, är det söndag, och jag vaknade vid elva tiden ungefär. Och jag har inte gjort mycket alls. Jag har pratat med Gun, pratat med mamma och även ringt mormor för att fråga henne om jag får komma imorgon. Och det fick jag, härligt! Ohc nu sitter jag här, har läst alla bloggar som jag brukar, bloggar nu själv, ska göra frukost och sätta mig och kolla på Allsång på Skansen som jag missade i måndags. Sedan ikväll åker jag till mamma så att hon får tvätta mian kläder och jag sover hos henne. Sedan imorgon åker jag med henne till Söderhamn och hon släpper av mig hos mormor. Där även min käre bror befinner sig. Han sk anämligen lägga tak åt mormor, snäll som han är. Och visst är det bra? När jag blir äldre då har jag en bror som kan hjälpa mig med snickeri och bygga hgus åt mg osv osv. Också har jag en bror som är bilmekaniker, som hjälper mig om bilen går sönder. Det rä ju super, och tacken för att dom hjälper till är en super god middag/lunch/frukost, eftersom att jag ska gå Hotell- och restaurang. Låter det inte bra! Jag tycker det låter super. Men nu ska jag bege mig in i köket och fixa frukost, sedan blir det alltså Allsång på Skansen. Urmysigt och bra program om ni frågar mig!








Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela