idamartinakarlsson

WELCOME TO THE JUNGLE

Publicerad 2010-07-01 19:25:58 i

Nu är det helt plötsligt fint väder, solen skiner här utanför! Konstigt hur fort vädret akn ändra sig egentligen. Och inte har det regnat ett dugg här heller. Men jag har i alla fall städat toaletten och diskat. Sedan hoppade jag in i duschen och frächade till mig en aning. Det var riktigt skönt att få duscha, man känner sig så jäkla fräch efteråt. Och extra skönt är det att bara slänga på sig mysiga och bekväma kläder. I love it! Och medan jag väntade på att mamma skulle komma och hämta upp mig så att vi kunde åka iväg och handla, så ringde telefonen. Och det var min gudmor Birgitta på Gotland! Det var ett tag sedan jag pratade med henne, så det var kul. Det var bara bra med henne, Ossian och Frans var det full fart på och vi pratade lite om hur det går för Ossian på dagis, jobb mm. HAHA, värsta vuxen prataet ju. Barn och jobb. HAHA! Men hur som helst så undrade hon när vi kommer och det visste ju inte jag säkert så jag kunde inte säga det. Men som jag har sagt förut så har ju jag tänkt fråga henne om jag får stanna lite längre än mamma och Bosse, för att kunna vara barnvakt och lillkillarna. Och jag hann inte fråga det, föränn hon frågade mig om jag inte skulle komma och vara lite barnvakt åt sorkarna hennes. På Gotland säger man sorkarna åt ens sönder, om ni undrade varför jag skrev så. Och jag sade ju det att jag jäåtte jätte gräna vill vara där längre och vara barnvakt åt dom, Ossian går ju på dagis tre dagar i veckan, så då är jag ju med Frans tre dagar själv. Sedan fyra dagar med båda killarna. Gud så mysigt! Då kan ju Birgitta och Johan passa på att göra någonting bara dom två. Gå på bio, gå ut och äta eller hitta på någonting, bara dom två. Jag tror faktiskt inte att dom har så mycket tid till det med dom där turbokillarna och dessutom deras nästan hunda kossor. Det kan ju bli lite mycket då! Men vi får väl se hur det blir, hoppas att jag kan stanna lite längre i alla fall. Det vore super kul! Vi har nyss ätit allihopa. Snittsel med pommesfrittes, bea , kapris och citron. Och till en liten efterrätt blev det glass. Och senare ska vi fika igen. Jag är jätte söt sugen! Men nu ska jag ta och ringa Jannike och höra om jag kunde sova hos henne på lördag och senare blir det slapp framför tv;n med lite glass.


Deras hur på Gotland!






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela