idamartinakarlsson

DADDIES GIRL

Publicerad 2010-05-27 21:55:43 i

Idag hade jag sovmorgon, trodde jag. Det var sagt så, därför att vi inte hade någon vikarie på träslöjden. Men det visade sig att vi hade fått reda på det i tisdags, att det skulle vara ändå, men då hade jag varit på kör. Så jag visste ingenting. Men vad gör det, jag är ju ändå klar!
Så min första lektion blev spanska, och jag gjorde min redovisning idag. Det gick inte bra alls. Men hon säger att hon sätter ett starkt G på mig i slutbetyg. Och vet ni vad, jag känner att jag inte längre orkar bry mig.
På engelskan redovisade vi ''Smalltalk'' och det gick jätte bra! Alla i min grupp kollade i papprena, förutom jag, så jag hoppas Inger tyckte jag var bra.
Och efter lunchen hade vi svenska, dvs jag skulle redovisa mina två böcker. Och som vanligt var jag äckligt jävla nervös innan, orden hackade ut munnen på mig. Men efter ett tag tyckte jag det var kul och jag kunde slappna av. Och Inger sade sedan att det var en jätte bra redovisning. Och Anton likaså, och Caroline och Linn frågade hur jag inte kan vara nervös. Dom säger att jag inte ser ett dugg nervös ut när jag sitter där framme. Och det är ju härligt att få höra!
Och sista lektionen hade vi NO, vi som inte skulle göra prov fick reda på nationella provets resultat och sedan fick vi gå.
Och jag ringde Jannike och hörde med henne om hon vela gå ut och gå. Men det vela hon inte, så jag ringde Robert istället. Så vi tog oss ett varv runt Lillfjärden. Riktigt trevligt!
Sedan när jag kom hem igen så somnade jag direkt. Och jag har annars hjälpt mamma med tvätten och vi har precis käkat middag och diamtårta. Grymt gott var det!
Ikväll blir det bara en slappkväll. Jag ska nog kolla lite på Johan Falk, och medan jag gör det ska jag nog dricka lite gott, varmt, ''Gotländsk sommarblandning'' te, och till det tänkte jag kolla igenom lite arbeten som jag har gjort från sjuan till nian. Bl a bilder, uppsatser mm. Det tycker jag är så kul! Att kolla igenom gamla saker och få tillbaka minnen, aha- upplevelser, dert var sådär det var, det var sådär jag var osv osv. Och jag har räknat ut att nu är det två veckor kvar i skolan, varav enbart sex av dagarna är arbetsdagar. Men nu är man ju klar med allting i allting. Det ju grymt! Om mindre än tre månader börjar vi gymnasiet, och idag får jag egentligen börja övningsköra. Vad fan? Jag gick ju nyss i fyran, vi var ju nyss i Jönköping, Vi var ju nyss i Idre, vad hände? Vad hände med tiden? Hur kunde allt gå så fort? Om tre år står ju vi där och tar studenten. Håller ni inte med om att det är sjukt?!








Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela