idamartinakarlsson

DU ÄR SÖT DU ÄR SNYGG DU ÄR UNDERBAR

Publicerad 2010-05-21 22:49:56 i

Vilken dag. Vilken härlig morgon skulle jag vilja säga! Okej, början av min morgon var inte så rolig. Jag blev sen, måsta gå till Folkets hus och jag hade skvasår. Så det slutade med att mamma fick hämta upp mig vid Lillfjärden och köra mig sista biten. Men när jag sedan var framme där så var det riktigt roligt! Det är så att ett gäng på Östra skolan hade anordnat Talang 2010. Och det var tio bidrag, tre i juryn och en ''programledare''. Det var super kul! Och höjdpunkten på det hela var när två tjejor i sjuan på Östra skolan, framförde en låt som dom hade skrivit, men som även var tillängnad någon i publiken. Nämligen en kille vid namn Niklas, Niklas Nordling. Det var super kul, hela publiken satt och garvade och samtidigt jublade och busvisslade. Och det var självklart även dom som vann! Och det var helt rätt, dom var duktig, hade gjort låten själv och var riktigt riktigt modig, vem skulle våga göra någonting sådant? Så det var som sagt as kul! Och deras pris blev ett Hudiksvallspresentkort värt fem hundra kronor och en bokal, men den får dom på examen.
Dirket efter det stack jag och Mattis och käkade på skolan, skrev ut lite papper och sedan drog vi viadre med bussen till Björkberg där vi skulle ha idrott. Jag hade en kontroll kvar på orienteringen, och den gjorde jag, så det är en lättnad nu, att det är klart. Sedan stack jag hem till mamma, där även Fia var, hon var tydligen ledig idag. Så jag bakade en kladdkaka som vi satt och mummsade på och jag fixade till mig lite. Så kom mamma och hämtade mig, vi åkte hem till pappa för att jag skulle packa och sedan körde hon mig hem hit till Jannike och hon for vidare till Söderhamn, till sin Bosse. Jag ska ju, typ, bo hos Jannike i helgen. Pappa har åkt till Stockholm på kurs, och mamma är som sagt i Söderhamn. Jag tänkte ett tag att jag skulle följa med dit och vara hos mormor. Men så fick jag reda på av min bror att det är Karnivalen imorgon. Och det får man ju inte missa! Speiellt inte när min bror ska vara med, och måla in sig i blå målarfärg och vara smurf. Det är även cruising i Söderhamn imorgon, men om jag får välja mellan de två så stannar jag nog här. Jag menar, min bror är ju bara med en gång. Cruising är det ju hela sommaren. Så imorgon ska jag och Jannike på Karnivelan klockan tolv.
Just  nu sitter jag, Jannike och Linda i soffan och degar. Vilket vi egentligen har gjort hela kvällen. Vi har varit och köpt godis, glass och kollat på Talang. På tala om det, är det bara jag som tycker att det är tråkigt att det är hela fyra stycken som ska sjunga i finalen. Hur tråkigt är inte det? Kunde i int bara The Double G fått komma vidare, så hade allt varit klart nu? Det tycker i alal fall jag!
Jannike är helt inne i filmen just nu och jag sitter istället här vid datorn, det är en tråkig film tycker jag. Så jag funderar nästan på att ta fram tekniken och plugga lite. Eller om jag skippar det och intar goisskålen istället. Jag har inte riktigt bestämmt ännu. Jag och Jannike ska få sova i Jannike föräldrars säng inatt. Det kan seriöst vara Sveriges skönaste säng, man sover as bra i den! Och imorgon ska vi ju på Karnivalen då. Det ska bli soj! Nej, men hörrni, det här blev ännu ett till långt inlägg. Så jag avrundar här!






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela