idamartinakarlsson

HEY, SOUL SISTER

Publicerad 2010-05-19 20:22:50 i

Nu har jag inte bloggat här på två dagar, idag är det tisdag. Det har inte hänt så speciellt mycket. Förutom att jag igår fick reda på att jag tydligen inte kommer höja mig till VG i matte, som Ninni faktiskt sade att jag skulle göra bara jag klarade det nationella prove. Så därför är jag lite besviken på det! Och även att jag pratade med Ursula idag, och hon säger att jag nog kommer att sänka mig i spanska, från VG til G. Bara för att jag är med i festkomitén och varit borta på tre spanska lektioner. Hur fel är inte det? Vi går sista året, vi går nian, vi vill ha en sista kväll med gänget. Så vi tänkte göra en bra fest, men enj, då får man sota för det också, då sänks helt plötsligt ens betyg. Irriterande. Jag ska ta mig ett snack med henne imorgon, för så där ska hon inte kunna göra.
Men om man ska prata om det positiva så är det att det har varit så otroligt varmt här nu i två dagar. Jätte varmt! Det har varit rena rama sommar vädret, så folk har gått runt i shorts och linne t o m. Det är verkligen en början på en bra sommar! Och på tala om sommar, igår, den 18 maj tog jag mitt första dopp för i år. Med Cissi, ute på Maln när vi hade friluftsdag. Det var riktigt kul och riktigt skönt måste jag säga!
Idag har det inte hänt så jätte mycket. Min grupp redovisade låten ''Halleluhja'', och det gick helt okej. Efter det hade vi spanska, men då var ju jag på möte alltså. Och vi avslutade dagen med matte, för engleksan och svenskan blev inställt pågrund av att Inger hade blivit sjuk. Så vi slutade direkt efter lunchen. Men min cykel var trasig så jag promenerade hem till mamma och sedsn åkte vi ner på stan för att göra lite ärenden på banken. Vi skulle fixa nytt kort åt mig, ID och lite sådana saker. Och jag var även upp på Prix och tog kort till ID. Och den första bilden var jag inte berädd på så den vart jätte rolig och jag gjorde världens min. Så jag och mamma stog och garvade som galningar och var alldeles dubbel vikta av skratt. Det var så roligt! Men vi tog fyra nya och får sedan ner på banken för att fixa allt. Vi hämtade även ut min brors studentkläder. På tala om studenten. Det är så idiotiskt, från och med i år så har dom i Bollnäs infört samma datum som dom i Hudiksvall. Dvs att jag har en bror i Bollnäs som tar studenten och en här i Hudiksvall. Så det kommer bli super stressigt! Plus att jag går ju ut nian. Men vi får se hur jag gör. Jag är ju med i examenskören och ska därför sjunga både för sjuornas/åttornas avslutning, men även på niornas lite senare. Men jag vill ju vara med på min brors student i Bollnäs. Men jag bör prata lite med Kerstin och mamma hur det blir och vilka tider och allt.
Nu såg jag att det här vart ett väldigt långt inlägg, så jag ska nog ta och avrunda här. Jag ska bara lyssna på musik och sätta mig ute i värmen på balkongen och pligga. Men innan tänkte jag lägga upp de där bilderna på kläderna och sådant, som jag skulle.


























Det var lite bilder från det jag beställde hem från H&M, som hitills har kommit. Det sista kommer i slutet av juli.
Det var de vita tygskorna som jag köpte i Söderhamn, på Sko Kanonen.
Det är kjolen som jag fick av mamma, från Ginatricot.
Det är solglasögonen och shortsen från H&M som jag köpte för ett tag sedan.
Det är dagens outfit.






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela