idamartinakarlsson

NEW YORK

Publicerad 2010-05-30 21:26:33 i

Jag har spenderat min helg hos mormor. Och det har varit super mysigt! I fredags blev det mys framför tv;n, med en massa gotta och till det ''Så ska det låta'' och ''Talang 2010''. Super mysigt! Och i lördags, igår, tog vi en promenad ner till kyrkogården för att lägga blommor på morfars grav och även gammel mormors och gammelfarfars grav. Också blev det tacos till middag, och på kvällen blev det återigen mys framför tv;n. Denna gång, med en massa gotta, men med ''Eurovision song contest 2010'' på tvskärmen. Och jag tycker det var riktigt konstigt att sitta och kolla på det, utan att Sverige ens är med. Men det var kul ändå. Och vissa bidrag var riktigt bra, men vissa undrar man ju hur dom ens kommit dit och inte ens Sverige kommit dit.
Idag, söndag, är det morsdag. Och i present fick min mamma sin bil städad. Jag vet inte hur mycket hon har tjatat på att hon vela ha sin bil städad, och jag vet inte heller hur länge hon har tjatat. Så jag tog i tu med det, så nu är den super fräch och hon blev super glad! Det blev lite firade hemma hos mormor, god middag och hemmagjord diamtårta till efterrätt, med jordgubbar. Riktgit gott var det! Och efter det åkte vi ner till Bosses mamma och pappa och firade henne, så då blev det fika där också. Och sedan for vi tillbaka hit till Hudiksvall. Så min helg har varit super bra och super mysig! Imorgon är det skola igen, och vet ni, nu är det bara fem arbetsdagar kvar. Super skönt! Jag ska nu lyssna lite på musik medan jag kokar te, och sedan tänkte jag sätta mig och plugga lite, eller läsa ut Mari Jungsteth - I denna ljuva sommarnatt. Vi får se hur jag gör, kanske startar en film också. Men jag funderar på om jag ska göra ansiktmask faktiskt, det vore inte helt fel. Mamma har en som är som gelé, med blåbär, och som inte kladdar, utan man bara drar bort där från ansiktet. Men vi får se!


Det här är sommar..!






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela