idamartinakarlsson

HOT-N-FUN

Publicerad 2010-10-28 22:12:44 i

Åter igen en kort dag, kortare än igår t o m. Vi slutade kvart över elva idag, och då tog de flesta i våran klass, bussen ner ill CUL. Där blev vi bjudna på välkomstdrink, och sedan blev det tre rätters lunch. Förrätten var blomkålssoppa, som jag tyckte var jätte god! Och till varmrätt blev det friterad potatis, fläskfilé, vinsås och palsternacka. Jätte gott det med! Och tillslut blev det en, för mig, ny efterrätt, som jag aldrig har ätit alltså. Västerbottenparfé doppad i choklad med hjotron. Riktigt gott det med faktiskt, men dt flesta var nog inte så förtjust i det, men det var jag. Riktigt gott var allting, det gjorde de bra! Efter det gick jag en lång runda på Åhl'ens, jag tror jag kollade igneom varje hylla innan jag gick. Och gud så fina saker dom har! När jag kom hm satt jag mig vid datorn, sedan somnade jag i sängen och klockan sex gick jag ner i tvättstugan och tvättade. Nu ska jag hänga det sista och mamma vill ha datorn. Sedan blir det film och kanske en kopp te innan jag lägger mig för att sova. Det låter väl mysigt?


Här är min skiss för mitt nya rum som jag kommer att få. Min bror flyttar ju den första december (tyvärr), så då ska jag ta hans rum. Men vi ska göra om lite där inne. Hans tapeter är blå och det är verkligen killtapeter. Så jag ska tapetsera om, få fondvägg och köpa lite nytt. Jag ska inte köpa så mycket nytt, det har iv inte råd med, jag vill ju ha julklappar också. Men som ni ser på ritningen så precis vid dörren, på vänster sida, så tänkte jag ha min avslånga spegel. Den passar ju bra bredvid garderoben med alla mina kläder. Och sedan kommer garde roben, sängen och ovanför sängen vill jag ha en fotohylla som finns på IKEA för inte ens ett hundra femtio kronor. Också ett nattduksbord, antagligen det lilla svarta lack bordet, vanligt från IKEA, som vi har skrivaren på just nu. Och sedan kommer fönsterkarmen, och sedan en lång, stor lampa i hörnet där. Och sedan byrån, den vita som jag har. Och efter det kommer tillsist, en stor spegel till, och nedanför den en vanlig lack hylla för nittionio kronro från IKEA, som jag sätter upp i midje/mage höjd. Eftersom att det finns eluttag där så passar det bra, för då akn jag ha den platsen att platta håret vid och ha smink och sådnat. Tänkte skaffa lite små lådor att ha hårsnoddar, hårspännen och sådant. Jag tror att det kommer bli super bra när det väl är klart! : )
Nu såg jag att det här inlägget lbev väldigt långt, det var inte meningen.






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela