idamartinakarlsson

I SAID GAS GAS GAS

Publicerad 2010-10-02 14:58:02 i

Yeeeey! Jag är så glad! Jag somnade igår, när Idol var, senare när man fick reda på vilka som hade gått vidare. Så jag gick nyss in på tv4.se för att kolla och min Olle har ju gått vidare! Yippie! Han är ju så jäkla grym, han ska fan vinna hela skiten! Jag fick gåshud igår när jag lyssnade på honom. Jädrans vad bra han är! Men jag blev lite sur när jag fick se att Sassa gick vidare. Hon är ju jätte grym på det hon gör, alltså sjunger rock. Men hon kommer ju aldrig kunna sjunga en balad eller någonting annat. För om hon skulle kunna det så skulle hon ju ha visat juryn det för längsen, eftersom att dom vill att man ska kunna lite både och, det är ju ett tema varje fredag. Så jag tror inte att hon kommer att komma så långt. Jag tycker istället att Madeleine skulle gå vidare, hon är ju jätte bra och mycket bättre än Sassa. Men nu blev det som det blev!
Usch, klockan är inte ens halv tio och jag sitter här, vaken, och jag klev upp för två timmar sedan. Jag kunde nämligen inte sova, det var så jäkla varmt på rummet,  plus att jag var så täppt i näsan att jag knappt kunde andas. Så jag har legat och kollat på en Bond film, Älskade spion heter den. Men jag bestämmde mig för att sätta mig här istället. Men jag ska inte sitta här så länge till. Jag tänkte faktiskt sätta mig och plugga. Vi har nämligen två prov den här veckan. Hotellkunskapsprov på måndag och hygienskunskapsprov på tisdag. Så det är bara till att plugga! Sedan får vi se hur mycket jag hinner, jag ska ju kanske följa med mamma och Bosse till TéWes och ta en fika. Så jag ska äta frukost, klä mig, platta håret och sådant. Men jag ska ringa och höra senare om hur det blir, dom är nämligen i Söderhamn, så vi får se. Men innan jag avslutar här och övergår till pluggandet så tänkte jag göra en sådan där lång lista med typ hundra frågor, för att fördriva tiden lite.

100 frågor

1. Fullständigt namn? - Ida Martina Karlsson
2. Ålder? - 16 år en måndag och fem dagar
3. Vart bor du? Hudiksvall
4. Färg på ditt hus? - Rött tegel
5. Hus eller lägenhet? - Lägenhet
6. Klass? - Första året på gymnasiet, Hotell- och restaurang
7. Vilket år tar du studenten? - 2013
8. När gick du upp i morse? -   Ungefär 07.40...
9. När ska du sova? -  Ikväll, när jag blir trött!
10. Vad har du ätit idag? - Ingenting, jag har bara druckot två glas Coca-Cola
11. Dagens klädsel? - Än så länge är det bara sov shorts och sov tröja
12. Dagens smink? Ska vara om jag inte fick bort all mascara igårkväll, så gammal mascara i så fall!
13. Dagens roligaste? Det har inte hänt någonting speciellt roligt ännu!

Socialt:
14. Har du många vänner?
- Ja, många vänner, men kanske inte som jag umgås med på fritiden så mycket.
15. Har du ovänner? Det har jag kanske, jag vet inte!
16. Vem chattade du med senast? -  Fia tror jag!
17. Har du pojk-/flickvän? - Nej, det har jag inte
18. Vem pratade du med sist? - Gun
19. Vem fick du senast sms ifrån? - Petra tror jag!

Favorit:
20. Film?
-  Jag har så många, men en tvserie som jag tycker om just nu är ''The secret life of american teenager''!
21. Låt? - Många många många..
22. Mat? - Mammas grekiska biffar med potatis klyftor, grekisksallad och hennes goda sås!!
23. Dryck? - Coca-Cola!
24. Färg? - Nästan alla förutom orange..
25. Stad? - Ska väl vara Stockholm
26. Land? - Sverige
27. Ämne i skolan? Matlagningskunskap
28. Släkting? Alla, nästan i alla fall!

Senaste:
29. Gången du shoppade?
- Igår, jag köpte mig en jätte fin slickepott med mönster inutti och en egen kokbok som jag kan skriva egna recept i!
30. Gången du bakade? - Snart en vecka sedan!
31. Gången du stulit något? Jag har aldrig stulit någonting!
32. Gången du rökte? Jag har aldrig provat att röka.
33. Gången du drack? Jag har aldrig smakat alkohol.
34. Personen du kramade? - Mamma
35. Gången du pussade någon? - Igår
36. Personen du dampade på? - Det är nog min brorsa..
37. Personen du bråkade med? - Brorsan
38. Personen du blev ovän med? - Inge som jag riktigt blivit ovän med tror jag..
39. Gången du fick skrattattack? - Igår när jag och petra skulle gå till Åhléns!
40. Personen du snackade i telefon med? - Mamma
41. Gången du grät ? Inte allt för länge sedan, det var nog när jag tog ut örhänget för någon vecka sedan..
42. Gången du var kåt? Haha jag vet inte!
43. Personen du sa snygg till? - Jag vet inte, men jag vet att det inte var allt för länge sedan jag sade ordet snygg!

Antingen eller:
44. Svart eller vitt?
- Både och, men mest svart..
45. Hund eller katt? - Hund tror jag!
46. Ute eller hemma? - Beror på vad jag är sugen på.
47. Tvspel eller datorspel? - Tvspel tror jag, Mariocart!
48. Singel eller upptagen? - Singel
49. Hångla eller ha sex? - Det beror ju såklart på med vem det är!
50. Lunarstorm, msn eller playahead? - Msn
51. Ragga eller bli uppraggad? - Bli uppraggad, eller jag vet inte.
52. Blont eller svart hår? - Blont
53. Har du blåa ögon eller bruna? - Jag har mörkgröna!
54. Choklad eller lakrits? - Choklad
55. Coca cola eller fanta? - Coca-Cola
56. Pizza eller kebab? -  Ååå! Både och, nu vill jag har pizza...
57. Randigt eller prickigt? - Randigt
58. Blatte eller svenne? Haha, jag vet inte!
59. Älska eller bli älskad? - Bli älskad! Men det är härligt att älska också!

60. Leva eller dö? - Leva såklart!

61. Vänner eller familj? Mina vänner tillhör min familj!

Antal:
62. Personer du älskar?
- Otroligt många!
63. Personer du hatar? - Finns nog någon som jag hatar..
64. Glassar du ätit på en dag? - Jag vet inte, fem stycken kanske..
65. Gånger du haft minnesluckor? Jag vet inte!

66. Gånger du varit hög? - Noll!
67. Personer du saknar just nu? - Minst två stycken i alla fall, det är mina brudar som har lämnat mig nu i helgen. Jannnike har åkt till Sandhamn och Karin är i Sveg..
68. Gånger ditt hjärta brustit? - Några gånger..

Vem:
69. Kommer du inte överens med?
- Kan vara Martin i min klass..
70. Vill du kyssa nu? -  Någon snygging!
71. Ska du träffa imorgon? - Ingen speciell, bara mamma och övriga familjen tror jag väl..

72. Sjöng du senast för? - Mamma och Bosse, i bilen påväg hem från stan nyss
73.Skickade du senast gb till i pea? - Vad?
74. Spelade du tvspel med senast? - Oj, jag har ingne aning!
75. Vill du ta med på resa nu? - Familjen och vännerna kanske!
76. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Ingen speciell!
77. Förtjänar att dö? Alla våldtäcktsmän, mördare och misshandlare osv osv..
78. Är söt? - Ååå många, Jannikes exempelvis!
79. Vill du sova jämsides med i natt? -  Någon snygg kille kanske, eller min bäste vän!


Vad:
80. Gör dig glad?
- Familjen, vännerna, Jannikes skratt, Glada Hudik teatern och shopping!
81. Gör dig ledsen? - När någon dör och när någon sviker, kanske.
82. Vill du helst göra nu?- Träffa Jannike!
83. Önskar du att du slapp göra? Platta håret!
84. Vill du ha nu? -  Fett med cash, haha!
85. Önskar du dig i födelsedagspresent? - Jag har precis fyllt år, så jag vet inte riktigt, pengar, flytta hemifrån saker mm.
86. Längtar du till? - Tills jag får träffa Jannike och tills vi ska bowla ikväll!
87. Tycker du om dina betyg? - Ja, jag är riktigt nöjd!
88. Ångrar du i ditt liv?  Ingenting speciellt tror jag
89. Är det bästa som hänt dig? - Att jag föddes

Vad tycker du om?
90. Rökare? - Snuskiga
91. Bråk? - Alla bårkar och man kan inte rå för att man gör det (om man inte provocerar än och letar efter bråk).
92. Killar? - YUM!
93. Tjejer? - Ingenting speciellt, haha

94. Skola? - Jag hatar skolan, men just mitt program är riktigt roligt, men det är klart man inte vill gå i skolan..
95. Framtid? - Jag vet inte.


Övrigt:
96. Är du kär? - Nej inte just nu!
97. Hur lång är du? -
Sist jag mätte mig var jag 1.68 ½

98. Första tanken när du vaknade?
- Jävla näsa (jag var så täppt så jag knappt kunde andas)!!
99. Sista tanken när du somnade? - Ingen aning..
100. Hur mycket är klockan nu? - 14.57






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela