idamartinakarlsson

MOVE ON UP

Publicerad 2010-10-19 18:58:00 i

Det känns som en evigheters dag! Började kvart över åtta med matlagning i tre timmar och en kvart. Sedan ner och byta om och ha servering med Anki. Men vi var tidiga, så jag lade mig och vilade på bänken, somnade nästan ett tag där också tror jag. Och provade serveringskläder, övade på att servera från fat och gjorde några arbetsuppgifter. Sen skulle jag på Hemköp och handla lite. Sedan tog jag och Petra bussen upp till Solbågen för att jag skulle hämta en överaskning som jag hade fått av pappa. Och sedan tog vi bussen ner till stan igen, och nästa buss till Öster. Det blev mycket buss åkande. Och när jag kom hem tänkte jag vara lite duktig och gå och ut gå/jogga ett tag. Jag var skit peppad på att göra det verkligen! Men då satt jag mig och åt upp mina munkar som jag hade köpt först, och skulle jogga efter det. Men då blev jag istället så trött och lade mig och skulle sova i en halvtimme. Men den halvtimmen blev två timmar för lång. Så jag vaknade för ungefär en och en halv timme sedan och nu är det alldeles för mörkt te och det har dessutom regnat. Så jag får ta springningen en annan dag isället. Överaskningen frn ppapa var i alla fall en fleecejacka. En svart, STHL jacka, super skön och super varm enligt mig. Dessvärre var dne inte så super snygg, men jag ska få pengar ändå och köpa en kofta. Så det var ju bra att få en sådan här också, för den här kan jag ju då ha när jag ska ut och jogga, eller på idrotten, eller när jag fryser här hemma exempelvis. Riktigt bra faktiskt! Just nu står brorsan och steket pannkakor till oss, inte min favorit kanske, men det får väl duga. Och det luktar stekos hela lägenheten. Men nu ska jag lägga mig och vila en stund till för att jag vaknade med huvudvärk förut, och jag har tagit en alvedon, men det har inte hjälpt. Så jag hoppas att det går över om jag vilar lite!






Jag vet föresten inte vilken bild jag ska sätta in i ''LOVE'' ramen. Någon
utav dessa tre. Men jag har ingen aning om vilken! Jag tycker väldigt mycket
om den första, är inte den fin? : )







Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela