idamartinakarlsson

THE SCIENTIST

Publicerad 2010-10-04 17:48:07 i

Idag är det ingne avnlig dag, nej för det är faktiskt kanelbullens dag, hurra hurra hurra! Yes, så är det faktiskt, och jag har ätit en bulle. Som jag fick av Jannike på skolan. Och appropå på skolan. Dagen har varit tärtt så nice faktiskt! Vi började med svenska och efter det engelska och dom flöt på som vanligt, men var ändå såklart skit dryg med våran lärare. Efter det, hade vi Hotellkunskap då vi hade ett prov. Men Maggan sade att det inte var ett så stort prov, och så var det. Det var mer som ett läxförhör tycker jag. Hon vela bara se hur mycket man hade fått in. Så det var väldigt skönt! Och jag gillar verkligen Maggan. Tråkigt nog har vi henne bara en gång i veckan.. Men vi hade även klassråd och det var nog det tråkigaste och drygaste klassråd jag någonsin varit på, men även det roligaste. Men hur som helst, sista lektionen var det idrott i tennishallen och vi spelade badminton och lekte lekar. Det var riktigt roligt, fick mig ett gott skratt! Sedan tog jag, Petra, Sara och Linnéa bussen ner till stan eftersom att jag skulle köpa skorna som jag har kollat på. Och så fick det bli, men det blev inte de gråa, det fikc bli de svarta. När jag kollade var dom faktiskt snyggare och dessutom passar svart till allting. Och efter det gick vi runt lite, träffade jannike och sedan gick jag, Petra och Jannike till TéWes och fikade en snabbis och sedan tog vi bussen hem. Och på tala om bussen. När jag och Petra satt där kom det en väldigt stor och gamal kvinna. Och hon satt sig shälvklart bredvid oss, men så blir det väl när man sitter där nere. Hur som helst så klec Petra som vanligt av där hon brukar och jag fortsatte. Och när vi var vid Björkberg skolan så frågade tjocka kvinnan mig om jag skulle av där och jag sade nej. Me ändå flyttade hon på sig och sade att hon trodde att jag sade att jag skulle av där. Så då blev hon typ lite halv sur. Också fortsatte vi och självklart skulle hon av där jag skulle av. Också började hon prata för sig själv ''Jag måste resa mig upp när bussen har stannat och bla bla bla''. Men vad gör hon, jo hon reser sig upp och bara skriker att hon itne kan resa sig upp när bussen kör.Så alla tyckte ju att hon var lite konstig och sade till henne att sätta sig ner igen, och t o m busschauffören blev arg. Så gick hon ut och gick typ as sakta. Och, ja , det var väl typ det, men gud vilken konstig dam. Hur som helst, jag har röjt undan på rummet, plockat ur väskan, ställt upp mina nya skor ute i hallen, och nu tänkte jag lägga mig och vila en snabbis innan jag börjar plugga Hygienkunskap som vi har prov på imorgon och innan brorsan kommer hem så att vi kan åka och handla. Resten av kvällen ska jag som sagt plugga och havl åtta ska jag kolla på Halv åtta hos mig.




Åh, fan vad härligt med sommar! Och gud så gott med grekisksallad och vitlöksbröd!






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela