idamartinakarlsson

YOUR LOVE IS MY DRUG

Publicerad 2010-10-03 08:55:03 i

Jag avskyr verkligen att vara täppt i ena näsborren och samtidigt snorig i den andra. Jag vaknar alltid så jäkla tidigt då bara för att jag inte kan andas. Så idag vaknade jag halv åtta återigen.. Jag har precis startat en James bond film. Så nu tänkte jag lägga mig i soffan en stund, kanske plugga lite Hotellkunskap och svulla lite godis som blev kvar sedan igår. Sedan ska jag börja dammtorka. Jag och pappa gjorde en deal igår. Jag dammtorkar på hyllor, lampor, bord mm. i alla rum och han ger mig 500 kr. Så på måndag ska jag gå och köpa de där skorna som jag pratade om. Yey! Jag var även in på Åhlén igår med mamma bara för att jag skulle visa henne lite saker som jag vill ha tills jag flyttar hemifrån. Och det är champangeglas, sex stycken för inte ens 120 kr. Och jätte fina oliv gröna och stora vinglas och matchande vattenglas i samma färg som tillhör de glasen, men som man kan ha som vardags glas också. Och vinglasen kostar 49 kr styck och vattenglasen 35 kr styck. Också vill jag även ha ni vet sådana där hårda runda typ plasttallrikar,  men som amn ska ha som underlägg är det tänkt. Sådana vill jag ha i rosa och guld. Och dom kan man ju även använda som ljuspaltta, att man ställer ljus på dom isället, det är ju lika snygt det. Så vad jag ska köpa nu framöver är skorna för femhundra på måndag. Ta fem till sexhundra kronor till restaurangen som jag och mamma ska gå på, och sedan har jag två till trehundra kronor kvar som ska gå till fotograferingen och ramarna som mamma fick i julklapp förra året av mig och brorsorna som blev väldigt uppskjuten och dröjd. Och sedan efter allt det här, då måste man ju börja spara alla pengarna till julklappar, så då får jag väl önska mig allt det jag vill ha på Åhléns i julklapp. Och nu kom jag på att jag ska ge tvåhundra kronor minst till min bror som fyllde år nu i september. Det är en jäkla tur att jag har som ett extra jobb, för utan lönen från det jobbet skulle jag aldrig ha råd med allt det här. Jag får ju bara trehundra i månadspeng, men som vi förhoppningsvis ska höja snart. Hur som helst, nu ska jag skriva ner alla de här sakerna på ett pappaer så att jag kommer ihåg vart alla mina pengar ska gå. Sedan blir det dammtorkning för fulla muggar!


Imorgon får jag äntligen träffa min Jannike igen i alla fall! : )






Peace and Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela