idamartinakarlsson

BETTER THEN LOVE

Publicerad 2010-09-02 23:06:33 i

Igårkvällen var riktigt rolig! Jag, mamma och Bosse var ju på bio och såg ''Bröderna Karlsson''. Och det var den grymmaste filmen jag har sett på länge! Den var så grymt jävla bra! Om jag minns rätt så gick den sista gången idag, så för er som inte har sett den, ni måste hyra den senare när den kommer ut på film. I november eller i december var det. Helt klart den bästa filmen jag har sett på länge! Hoppas bara att ''I rymden finns inga känslor'' är lika bra, jag har väldigt höga förväntningar på den! Hur som helst, så efter bion drog ju jag hem till födelsedagsbarnet. Och där var även Oskar, Fena, Markus, Robert, Gurra och Sara. Så det blev presentöppning och tårtätning och vi alla tryckte ner oss i soffan och kollade på ''Fångarna på Fortet''. Sedan när alla drog hem så köpte vi pizza och satt och åt av dom medan vi kollade på någon jätte bra film som gick på kanal sex. Jag minns inte vad det heter, men jag minns i alla fall att den var bra! Och jag kom hem vid elva tiden ungefär, och då skulle vi hämta upp brorsan också som hade varit ute på Bockarna. Och jag hamande inte i säng förens vid tolv tiden, inte bra.. Och idag hade vi en kort dag, eller vi skulle i alla fall ha det. Vi började med matte, sedan svenska och sist engelska. Så drog vi ner och käkade, följde Sara och Linnéa till bussen, drog ner till Ica MAXI för att köpa en massa gotta som vi sedan satt i gungorna i lekparken och åt. Och efter det drog vi tillbaka till skolan och bara degade, för klockan tiop i tre skulle vi ha spanska. Men vi har beslutat att vi tänker hoppa av spanskan nu, för annars måste vi sitta och väönta på skolan i tre timmar varje torsdag och ha tjugo minuter på oss att ta oss till spanskan på tisdagar från CUL. Så det blev för mycket och schemat går inte att ändra! Så nu ska vi hoppa av sade vi. Så vi slutade alltså vid fyra tiden och då åkte jag hem till Jannike och väntade på henne. Så medan jag gjorde det gjorde jag Markus sällskap framför tv;n och satt vid datorn. Sedan gick vi ner på stan och var där i evigheter kändes det som. Jag är helt slut nu och ska gå och lägga mig. Efter en dag som börjar fem över åtta, man får sitta och vänta i tre timmar på en lektion, man går på stan i timmar och man är hungrig. Då blir man rätt så trött.. Så nu tänker jag starta musik och krypa ner under täcket som jag drog på påslakan på idag. Jag har nämligen sen i sommras sovit med bara lakandet, utan täcke för att det blir så varmt på mitt rum på sommaren. Men nu åkte täcket på igen. Dessutom känns det som om jag börjar bli förkyld. Jag har ont i bihålorna, snuvar lite grann, känner mig febrig och hängig. Plus att jag har gått rutn och frysit hela dagen. T o m nu när jag sitter på mjukisar, linne, strumpor och stickad tjocktröja på mig. Jag frös ju t o m när jag sov hos Jannike på min födelsedag, fastän vi båda två låg under varsitt duntäcke. Det är ju sjukt. Så jag anatar att jag är påväg att bli sjuk. Men nog prata om det, nu ska jag gå och lägga mig. Jag börjar inte förens tolv imorgon så jag får sovmorgon och ska sova ut så att jag inte är trött.


Nu har jag bestämmt mig vart jag ska ta hål för presentkortet som jag fick!
Det får bli en tragus, en sådant som ovanför, nu efter alla dessa år ska jag
våga ta hålet!







Peace and Love

Kommentarer

Postat av: ida

Publicerad 2010-09-04 22:05:39

fin blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela