idamartinakarlsson

I DON'T CARE IF MONDAY'S BLACK THUESDAY WEDNESDAY BLACK

Publicerad 2011-04-12 08:54:47 i

Hur trött som helst och vill gå och lägga mig igen. Men som
tur var så var det inte så mycket tvätt. Och nu är den på
tork. Magen kurrar och vill ha mat nu. Jag funderar starkt på
att göra Amerikanska pannkakor. Försökte mig på det förut,
eftersom att jag fick mosters recept. Bara det att jag tog 2 tsk
salt, istället för ½ tsk salt. Smidigt gjort! Så idag ska jag vara
riktigt noga med att jag tar rätt. Amerikanska pannkakor med
sirap till frukost är så gudomligt gott! Mumma!



Moster Amerikanska pannkakor

10 - 12 pannkakor

2½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
smör eller margarin till stekning

Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en skål. Vispa i mjölk, smör och sist ägget. Smält matfettet i en het stekpanna. Lägg i en slev av den ganska fasta smeten. Vänd på pannkakorna när de börjar få bubblor på ovansidan. Lägg det på ett fat i ugnen på 100 grader(om de ej ska ätas med en gång).
Servera med bär, sylt, socker eller sirap!







Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela