idamartinakarlsson

FIELDS OF GOLD

Publicerad 2011-02-15 12:51:20 i

Jag blev så lycklig när jag vaknade kvart i sju imorse, var super trött och tänkte att jag hade en lång skoldag framför mig. Men tvätrom, jag har ju två lektioner och slutar kvart över tio på tisdagar. Jag älskar tisdagar!
Och inte nog med det, det fortsätter att vara en lika härlig dag. Ska göra iordning lite av mitt choklad te som jag fick av mamma, och äta upp cupcaken som jag aldrig gjorde igår. Och senare ikväll ska jag iväg på innebandy med Lövis och förhoppningsvis brorsan. Ska verkligen ge gärnet och hoppas på att jag blir jätte trött. Då kan jag lägga mig tidigt och sova gott ikväll!

Blogglista för 30 dagar

Dag 01- Om mig
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag.
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Detta skulle jag vilja göra innan jag dör.
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett pinsamt ögonblick

Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Saker jag stör mig på.
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?.
Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – Ett förändrande ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min första gång
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Om jag vann 1 miljon.


Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Att få egentid med sin/sina bästavän/er och bara ligga och prata ut om bra och dåliga saker, minnen mm. Och att umgås med familjen. Och även att köpa små saker. Typ gå in på Ur & Penn och köpa ett par örängen för 25 kr, eftersom att dom alltid har billigt pris på de. Sådant blir jag glad av. Och att få vara på restaurangskolan, cul, i köket, allra helst med treorna, det tycker jag är skit kul och blir super glad! Jag blir på jätte bra humör då!

Eftersom att den här ''30 dagars listan'' snart är slut så tänkte jag ha någonting annat. Alltså som gör så att jag bloggar varje dag, förutom om jag inte har tillgång till någon dator. Antingen en frågelista varje dag, men jag tänkte att det kan bli lite tröttsamt. Därför tänkte jag börja med någonting liknande som ''Dagens sanning'' eller någonting. Alltså en sanning om mig själv varje dag. Men jag börjar med det när ''30 dagars listan'' är över. Men jag tänkte ändå bjussa på en frågelista nu när jag ändå är igång.


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att det var alla hjärtans dag och jag fick presenter och umgick med familjen!
Vad gjorde du för 15 min sedan: Satt på mitt te vatten.
Det sista du sa högt: Hejdå (till Petra).
Det senaste någon sa till dig: Hejdå (från Petra).
Vad har du druckit idag: Ett glas vatten. Men snart ett glas coca-cola och en stor kopp te.
Vad var det senaste du åt: Skollunchen. Köttfärsbiffar, potatis och tomatsås.
Vad var det senaste du köpte: Donken mat igår, kan man väl säga. Jannike betalade så länge, men hon får tillbaka pengarna om en vecka.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Mörkbrun.
Vad är det för väder hos dig nu: - 20 och snö. HATA. GE OSS SOMMAR NUUUUU!!
Godaste glassmaken: Beror på.. På vintern är det gott med Ben & Jerry´s glassarna men på sommaren vill man ju ha någonting svalkade, som släcker törsten lite. Isglass. Så Ben & Jerry´s glassarna och piggelin kanske!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja det gör jag, har själv varit med om det.
Sover du tungt: Ja det måste jag verkligen göra. Jag har mobilen bredvid mig men vaknar inte när det tjuter, men det gör min mamma som ligger på andra sidan väggen. Illa!
Drömmer du mardrömmar: Ibland men inte så ofta!
Trivs du med ditt jobb: Ja det gör jag verkligen!
Favoritklädsel: Bekvämast är väl mjukisbyxor och tjocktröja. Men jag gillar nog mest sommarkläder, både bekvämt och snyggt!
Favoritlåt just nu: Har många favorit låtar, för många för att ens kunna skrivas upp.
Vad ser du om du tittar till höger: Mycket.
Vad gör dig glad just nu: Många saker och personer!
Vad ska du göra härnäst: Dricka choklad te och äta cupcake.
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt.
Humör just nu: Glad, men trött.
Favoritgodis: Jag äter alla godisar förutom lakrits och choklad med sprit i. Och inte heller marmeladbollar!
Kläder just nu: Mjuikisbyxor, linne, tröja, underkläder och duntofflor.
Sommarplaner: Att ha den bästa sommaren någonsin! Mycket sol och bad, fest, båt, shopping, resor och mycket mycket mer!
Hur många kuddar sover du med: Två stycken.
Spelar du något instrument: Nej inte längre, men jag har spelat tråkig trombon..
Morgon eller nattmänniska: Jag är nog mer morgon människa.
Vad är viktigast för dig: Familjen, vännerna och skolan (även om den är tråkig så är den viktig)
Är du kittlig: Ja på vissa ställen!
Snarkar du: Hur ska jag kunna veta det? Ingen har någonsin sagt det i alla fall.
Stjärntecken: Jungrfru, men om dom har ändrat som det sägs nu, så är jag lejon.
Äckligaste insekten: Alla insekter?
Längtar du mest efter just nu: SOMMAREN!!


Hittade den här bilden på en mini semla som vi åt i Gävle.
Har ni sett en sån här liten någon gång? Och jag kan ju lova
att den var godare än dom stora, fasen vad gott det var!







Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela