idamartinakarlsson

IN THE FARE AWAY FIRE

Publicerad 2011-02-19 00:23:27 i

Död, är ordet. Jag har kännt mig helt död hela dagen. Började med att jag somnade om flera gånger idag och drömde vidare på en dröm hela tiden. Och det jobbiga är ju när man minns att man drömmde en speciell dröm, mne man kommer inte ihåg drömmen. Så jag gav upp på att försöka komma på vad det var och drog till skolan istället. Och idag var jag i metoden. Inte alls lika roligt som att vara i stor köket med treorna. Men det duger! Jag överlever. Jag bakade i alla fall tårta, gjorde snittar och någonting mer som jag inte riktigt minns namnet på. Och bara efter snittarna, som vi började med, var jag helt slut och tänkte att vi slutade. Men icke då! Vi skulle göra klart allting, äta lunch, städa, kolla på en film och få tillbaka våra prov. För några veckor gjorde vi ett prov som precis varenda en i klassen tyckte vad jätte svårt. Jag hade självklart räknat med ett IG. Mne jag fikc faktiskt 31 ½ / 50. Och 25 var G. Så jag blev faktiskt riktigt nöjd! Och Ki sa t o m till mig att det var ett riktigt bra resultat. Feels good!
Efter skolan tog jag bussen hem till Jannike, stannade där till halv tio ungefär. Hem och sen vidare till Lövis. Och därifrån har ajg kommit hem nu. Det blev poppcorn och film. Men jag hann inte äta eller se mycket innan jag satt och halv sov. Som vanligt. Men idag var jag så ovanligt trött. Så jag har gått ner och bokat om våran tvättid och ska gå och lägga mig nu tänkte jag. Ta på mig mycket kläde roch lägga mig. Gissa hur många minus grader vi har här i lilla Hudiksvall. 25 - grader. INTE OKEJ. Ska det verkligen vara nödvändigt att vara såhär kallt? Och inte nog med det, jag hörde att det ska bli minus 34 grader någon dag nu?! -34 grader?! Nu börjar det gå för långt. Hoppas det är imorgon. Då är det nog inte så mycket folk som vill ut, att de håller sig inne istället. Dvs inte så mycket folk på jobbet. Ska jobba i helgen. Men jag är inte alls lika taggad som jag brukar. Måste vara för att jag är trött och för att det är så kallt ute. Men en positiv sak, är att det börjar bli mycket ljusareute nu både på morgonen och på kvällen. Härligt!
Men nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova tungt och utan att frysa. Godnatt!

Blogglista för 30 dagar

Dag 01- Om mig
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag.
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Detta skulle jag vilja göra innan jag dör.
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett pinsamt ögonblick

Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Saker jag stör mig på.
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?.
Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – Ett förändrande ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min första gång
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Om jag vann 1 miljon.


Dag 26 - Mina rädslor

• ORMAR
• MÖRKER
• Spindlar
• Bollar (alltså jag klarar inte av när folk skjuter bollarna på mig, så jag är bollrädd)
• Hajar
• Krokodiler
• Möradre, våldtäktsmän mm.
• T o m för min egen familj haha ( Jag stog och diskade en gång hemma. Också kom mamma och brorsan hem, dom ropade hallå och jag ropade hallå tillbaka. Så kommer mamma in i köket bara någon sekund efter och jag släpper allt jag har i händerna och skriker som aldrig förr. Och varken jag, mamma eller Linus förståd ju vad jag fan jag skrek åt. Så vi blev helt dubbelvikta av skratt allihop. Så jag tror nog att det rä snabba rörelser och liknande som jag inte tål. När en människa bara dyker upp liksom. Svårt att förklara.)

Säkert mycket mycket mer också, men det här får räcka. De här sakerna är vad jag är allra mest rädd för. Speciellt ormar och mörker, det klarar jag inte av. Min mormor tycker t o m att jag ska söka hjälp för min ormfobi. Jag har därför väldigt svårt för att befinna mig i skogen på sommarn och måste stå och stampa i marken minst en kvart för att ens kunna gå in där.


Ringde och gratulerade mitt lilla hjärta som fyller 6 år idag också!
Hon börjar bli så stor och hon var så söt när hon pratade i telefon.
Helt galet vad jag saknar henne, även om hon kan vara en liten skit unge ibland,
precis som alla andra barn. Så fy fabian vad jag älskar henne! Och att hon
fyller 6 år, det rä ju helt sjukt?! Hon var ju en liten bebis nyss!
Jag började t o m gråta när jag pratade i telefon med henne! :')
Grattis på födelsedagen mitt lilla gossegryn!
Kusins lilla älskling! ♥♥♥






Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela