idamartinakarlsson

JAG STÅTT UTANFÖR DIN PORT SÅ MÅNGA GÅNGER

Publicerad 2011-02-16 14:43:41 i

Känns som att jag inte har jobbat någonting idag. På svenskan fick jag en lite bättre bild av antiken, kriget och det där. Men jag känner att jag fortfarande har mycket kvar att försöka få in i min skalle. På engelskan skulle vi plugga till provet vi har imorgon, men jag kan redan allting. Det är bara ord vi har prov på, så det är som ett större läxförhör mer. På matten blev det inget jobb alls. Jag har tröttnat så jävla mycket på matten. Helt sjukt! Jag har nog bara gjort max fem uppgifter, max, på hela förra veckan och igår och idag. Det är illa, och vi har prov innan lovet. Känns bra! Inte. Men geometri är så tråkigt, värdelöst, sämst. It sucks!
Blev lite roligare att gå på stan en sväng med Petra och Linnéa tycker jag. Gick in på alla telefonbutiker. Jag MÅSTE ha en ny mobil. Me det är ju så jävla dyrt! Och jag har bestämt att nästa mobil jag har SKA vara en toutch. Jag har haft min motorola i över fyra år nu. Känns som att jag vill ha en ny. NU. Och utan lycka, den går bara sönder och jag vill ha en snygg. Ska försöka kolla på någon och hittar jag någon ska jag försöka göra en deal med mina föräldrar. Att jag akn få den i födelsedagspresent(lite tidig), och att om den är jätte dyr kan jag betala hälften. Jag får ju ungefär 1500 varje månad, lönen. Men vi får se! Jag vill verkligen ha en ny. Min mobil håller just nu på att kolapsar..
Var i alla fall in på Åhléns också, köpte mig två välbehövda block till skolan. Måste ha nya! De jag har nu är bladen så tunna i, jätte jätte tunna, så när jag skriver går det igenom. Så det fick bli nya sånna. Jag hade ju ändå 60 kr på presentkortet kvar. Drog in på TeWés och köpte mig en caffe melange och köpte en krämkaka till ikväll också. Klockan åtta ska jag och brorsorna fira pappa lite mer. Han har inte fått alla sina presetner och Linus har inte firat honom än. Så då gör vi det ikväll!
Men det är ikväll det. Jag ska om ungefär en halv timme börja tvätta. Men det går nog bort, det är inte så mycket. Så ska försöka sortera tvätten nu, kanske diska och sen på med myskläderna. Jag känner för att bara chilla hela dagen.


Blogglista för 30 dagar

Dag 01- Om mig
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag.
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Detta skulle jag vilja göra innan jag dör.
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett pinsamt ögonblick

Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Saker jag stör mig på.
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?.
Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – Ett förändrande ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min första gång
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Om jag vann 1 miljon.


Dag 24 - Det här får mig att gråta


När man blir besviken. När man ska tjafsa. När det känns som att hela världen är emot en. När det är jobbigt hemma. Och framför allt när jag tänker mycket på morfar, gammelmorfar och alla andra älskade som finns i himlen.


Min mobil jag har just nu, 4 år gammal.


En sådan här skulle jag vilja ha.
Själva modellen liksom, som en liten minidator.



Eller en VIT i phone, eller i phone 5, skulle vara så nice!






Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela