idamartinakarlsson

TUSH

Publicerad 2011-02-02 18:35:12 i

Slutade halv tolv idag, så då for jag direkt ner på TeWés för att jobba. Och jag lär mig mer och mer varje dag, gör misstag men dom lär jag mig bara av. Det känns riktigt bra! :)
Sitter i shorts, linne och mjukiströja nu och slappar för fullt. Man kanske ska ta och sätta sig och käka lite vid tv:n och sen ta en kopp te, lite frukt och börja läsa ur boken som ska vara utläst vecka 9. Jag hatar att bli tvingad till att läsa en bok, som dessutom är tråkig. Jag hatar det verkligen.
Sen jag kom hem idag ahr jag suttit och funderat ut lite idéer på tatueringar som jag vill göra. Jag har massvis med saker som jag vill tatuera in. Jag använde paint för att komma ihåg allting. Bl a så vill jag tatuera in:

• Texter (exempelvis en om min mamma, Tro Hopp & Kärlek, en text som jag och mamma tatuerar in tillsammans dvs samma text på samma ställe båda två och så har jag en massa andra idér).

• Två hjärtan som sitter ihop, med ett J i ett av dom och ett L i det andra, som står för Joakim och Linus, mina älskade bröder.

• Fyra hjärtan, stjärnor eller fjärilar, en/ett för mamma, pappa, Linus och Joakim.

• En fotlänk, med bokstäverna M, P, J och L. Som alltså står för mamma, pappa och brorsorna. Och att jag även fyller ut fotlänken med lite andra s k ''berlocker''. Exempelvis en ankare, ett hjärta, ett kors(som i tro, hopp och kärlek), kanske ett J för Jannike eller någonting. Det som vore så bra med den tatueringen är att man kan fylla ut den. Om det sker någonting väldigt stort i mitt liv att man då tatuerar in den händelsen som en berlockerom ni förstår vad jag menar. Vore inte det väldigt smart? Ha livet och de viktigaste i livet in tatuerade som en fotlänk? Jag tycker faktiskt om den idén väldigt mycket!

• Porträtt av mamma, antingen ett på bara henne eller en bild henne och mig tillsammans.

• En tatuering till min morfar. Exempelvis en ankare som står för hopp, i hopp om att han skulle kunna komma tillbaka till oss, och dessutom för att han älskade att vara ute på havet. Vad tror ni?

• Mitt namn i nacken, kanske.

• Ett peace märke.


Ni ser vad många idéer jag har redan nu. Och då antar jag att jag kommer få mycket mer idéer inom två år, eftersom att det (TYVÄRR) är så lång tid tills jag fyller 18 år och jag får tatuera mig. Men visst var inte idéerna så tokiga? :)

Ungefär såhär hade jag tänkt mig, fast mycket mycket finare!


Någon av dessa texter kanske. Kanske inte ''Girl's just wanna have fun...'' och ''Du möter många människor i ditt liv, men det är endast riktiga vänner som lämnar spår i ditt hjärta.'', men någon av de andra kanske.


Hjärtan ungefär sådär. Stjärnor fyra stycken eller fjärilar(mindre än på bilden och olika färger). Namnet i nacken. Och en Tro Hopp & Kärlek på ryggen kanske.



Den här texten är jag helt kär i och den passar så bra. Jag skulle så gärna vilja tatuera in den antingen på ryggen eller på revbenen. Är den inte fin? ♥






Peace and Love ♥

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2011-06-15 18:36:39

Hej tjejen,



Jag vill bara tala om att jag har tagit din ide på tatto Faith Hope Love och satt på min handled.Det blev kanon bra.Tack

Postat av: Ida Karlsson

Publicerad 2011-06-15 19:12:54

Ingen orsak, roligt att jag kunde ge en idé! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela