idamartinakarlsson

BE WITHOUT YOU

Publicerad 2011-01-31 16:29:28 i

Har inte kunnat skrivit någonting här eftersom att jag inte har haft tillgång till någon dator. Åkte till Söderhamn på fredagen, middag hos Marie och sen sov vi hos Bosse. Klockan 11.00 på lördagen började jag jobba och då slutade jag halv fem. Dvs jobbade stängning. Då är det mycket att göra och dessutom så var det så fruktansvärt mycket folk. Det var riktigt riktigt längesen det var så mycket. Helt sjukt! Sen hem till Jannike, Vickan klippte mig, vi käkade Donken mat som mamma kom med och sen slappade vi hela kvällen. Sen i söndags, igår alltså degade vi lite, sen hem och kvällen spenderade jag med Cissi. Det var ritkigt roligt även om vi inte gjorde så mycket. Käkade gotta och kollade på tv hela kvällen. Och idag har jag varit i skolan som vanligt. Slutade klockan 14.00. Väntar på att mamma ska komma hem nu så ska vi ut på en lång promenad. Jag känner att jag måste sluta med det onyttiga och börja komma igång och vara lite mer nyttigare. Börja gå ut och gå ofta och sådant. Nästa månad ska troligtvis jag och Jannike köpa gymkort. Hoppas det blir så för jag vill verkligen komma igång med träningen, tro det eller ej.
Men eftersom att jag missade fyra dagar av den där 30 - dagars listan, så får jag göra det nu istället då. Jag försöker göra de så korta som bara möjligt, så att det inte blir så jäkla långt.


Blogglista för 30 dagar

Dag 01- Om mig
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag.
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Detta skulle jag vilja göra innan jag dör.
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Saker jag stör mig på.
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?.
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – Ett förändrande ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min första gång
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Om jag vann 1 miljon.


Dag 05 - Vad är kärlek?

Jag har ju nästan skrivit det på dag 02. Jag haft ett seriöst förhållande så jag kan nog inte uttala mig så mycket i det. Men jag har varit kär, riktigt kär. Äsch, ni får läsa på Dag 02 - Min första kärlek!

Dag 06 - Detta skulle jag vilja göra innan jag dör

Oj, det finns så mycket. Jag skulle vilja byta kön för en dag och se hur det är, haha. Jag skulle också vilja vinna jättemycket pengar och gå och shoppa en hel dag. Och såklart besöka varenda liten plats i hela världen. Åh, ja och hoppa fallskärm, bungyjump och simma bland hajar, hur jag nu kan vilja det eftersom att jag är livrädd för hajar?! Men ändå, förstå vilken upplevelse. Hellre en haj än en orm!

Dag 07 - Min bästa vän

Jag har två bästa vänner, tre om man räknar med mamma. Men Jannike och Karin heter dom.

Jannike: Henne har jag kännt sen jag var en liten bebis. Våra pappor jobbade tillsammans och så träffades vi. Hon är ett år äldre än mig. Men henne kan jag prata om allt. ALLT. Det är det som är så skönt, hon är så lätt att prata med och jag vet att hon alltid finns där lika mycket som jag finns för henne. Vi har så otroligt många minnen, minnen för livet. Och vad som än händer så vet jag att jag ALLTID kommer att älska henne. Har alltid gjort och kommer alltid att göra. Det bara är så. Hon kommer alltid att vara en del av mig. Min andra halva. Jag älskar henne för den hon är och hon kommer alltid att vara min allra bästa vän - no matter what. ♥

Karin: Henne har jag kännt sen jag var 8 eller 9 år. Vi träffades tack vare att vi flyttade till Solbågen. Vi bor grannar. Hon bor i Sveg och här i Hudik, men mest i Sveg så vi träffas inte så jätte ofta. Men när vi väl gör det har vi super kul tillsammans. Karin är en så underbar person. Hon lyssnar, finns där, hon är rolig, omtänksam, allt du kan tänka dig. Jag älskar henne så jävla mycket och jag vet att hon kommer alltid finns inom mig. Hon är så jävla underbar och jag älskar henne för hur hon är och hur hon är mot mig. Jag älskar dig så jävla mycket, du ingen aning. ♥


Dag 08 - Ett pinsamt ögonblick

Oj, man har väl många pinsamma ögonblick. Och det är väl just det. Att det är för många så att man inte kan komma på ett endaste. Jag får återkomma med den saken!


Jag och Jannike ♥


Jag och Karin ♥


♥♥♥






Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela