idamartinakarlsson

I GET TIRED AND UPSET AND I'M TRYING TO CARE A LITTLE LES

Publicerad 2011-06-14 23:59:11 i


Du heter: Ida Martina Karlsson

Smeknamn: Ida pida lingon slida/skida, idis, idi, gummsi.

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Finns många, men bl a: Håll mitt hjärta - Björn Skifs, vi spelade den på morfars begravning..

Beroende av:

Facebook, mobilen och min familj/vänner.

Vad tror folk om dig?

Jag får ofta höra att första intrycket på mig är att jag är en plugghäst?

Stämmer det?

Nej. Det beror på vad man jämför med. När jag var liten gick det dåligt i skolan, fick IG på varje prov och så. Nu får jag för det mesta VG och MVG, men jag pluggar aldrig till proven. Jag tycker det är överskattat.

Vad får du oftast komplimanger för?

Mitt hår och mina små öron som tydligen är jätte roliga men jätte söta..

Hur imponerar man på dig?

Om du är dig själv imponerar du på mig. Man märker direkt om någon spelar, inte är sig själv eller ska göra sig cool inför andra. Var dig själv, det är den personen alla gillar!

Brukar du skratta för dig själv?

Oh ja, det händer..

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:

:)

Har du haft sex idag:

Nix pix!

Hur svarar du i mobilen:

Oftast även om jag vet vem det är så kör jag på ''Ja hallå, det är Ida'', men ibland om jag inte riktigt orkar anstränga mig och säga det så blir det oftast ''Aa''.

Vem ringde du senast?:

Min älskade och saknade vän Jannike.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:

Mycket! Vi pratade om hur hon har det i Göteborg på sitt sommarjobb.

Antal timmar sömn inatt:

Ungefär sju timmar skulle jag nog säga.

Sov du ensam:

Japp, i soffan..

Brukar du komma i tid:

Ja för det mesta. Men det är på håret när jag ska till bussen. Jag får alltid springa ner till den, samma visa varje morgon!

Hur känner du dig nu:

Jodå, hyffsat. Lite trött efter att ha varit en hel dag med små barnen på dagis. Men annars så, prima ballerina!

Vanligaste färg på dina kläder:

Svart och grått..

Vad tycker du om fötter:

Jag kan inte säga att det är mysigt precis. Men jag har väl ingenting emot dom, jag tycker bara att de är så fula, vilket jag kan sitta och skratta åt ibalnd. Men sköter man inte tånaglarna får jag spader, det är bland det äckligaste..!

Vad saknar du:

Just nu saknar jag nog mest Jannike. Hon åkte i fredags till Göteborg och blir borta 1½ månad...

Hade du en bra kväll igår:

Jadå, den varlugn och chill. Låg i soffan och kollade på film!

Favorit dryck på morgonen:

Coca-cola, det är alltid bäst! No mather what!

När brukar du oftast gå och lägga dig:

Tyvärr blir det oftast vid elva - tolv tiden. Men jag ska bättra mig nu när jag ska upp tidigt till dagiset.

Är du blyg?

Nej inte så farligt. Ibland, beror på..

Sysslar du med någon idrott:

Nej inte nu, det var ett bra tag sen.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Oh ja, jag har själv varit med om det, så det tror jag verkligen på!

Har du spytt offentligt:

Ja. När jag var liten. Jag måsta följa med min pappa och bror och kolla när brorsan skulle skjuta pistolskytte. Jag sa innan att jag mådde illa och ville stanna hemma. Men jag måsta följa med! Och då spydde jag ju där nere. Världens spya, mitt på golvet, mitt bland allt folk och pappa blev jätte arg för att jag inte hade sagt någonting. Me det hade jag ju!

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:

Få ett baseball trä mellan benen och känna om det verkligen gör så ont som det ser ut..

Är du nöjd med ditt liv:

Ja, det är jag!

Är du bortskämd:

Nej det skulle jag absolut inte säga!

Vad gör du i morgon:

Har sovmorgon till klockan elva. Sen jobbar jag till halv fem, sen ska jag nog bara hem och vila.

Vad är det värsta du vet?:

ORMAR och grävningar, även getingar.

Har du bra vänner och äkta vänskap?:

Ja, absolut, jag har dom bästa. Och det är jag så otroligt tacksam över!

Vad är det finaste du fått?:

Livet.

En speciell dag du minns:

090909. Den 9/9 09. Datumet då min älskade morfar lämnade oss. Det var skoljoggen, vi skulle promenera 6 km. Jag visste att morfar låg på sjukhuset, men doktorerna sa att det inte var någon fara. Han skulle få åka hem och morfar hade ringt till mamma och frågat efter rakaparaten. Tillslut när jag gick där i skogen med min klasskompisar så såg jag att jag hade ett missat samtal. Det var min pappa som hade ringt så jag ringde upp. Pappa lät precis som vanligt. Jag minns precis replikerna han sa. Han frågade vad jag gjorde, vart jag var, hur lång tid det var kvar och så. Jag anade att någonting hade hänt, när han frågad eom han kunde komma och hämta upp mig. Så jag frågade vad som hade hänt, han var tyst i kanske en minut, sen sa han ''Det är slut med morfar''. Jag hamnade typ i chocktillstånd, Mathilda visste hur det låg till och förstod direkt att han nu hade dött. Jag var mitt ute i skogen, mitt ute i ingenstans och hade tre kilometer kvar att gå. Tankarna snurrade i mitt huvud. Så kom jag i mål, alldeles tårögd och där stog pappa vid mållinjen och kollade på mig. Så åkte vi till sjukhuset, jag fick panik när jag såg morfar ligga där inne i vilorummet. De hade pumpat i honom så mycket vätska att han såg ut som en smuobrottare och jag kände inte igen honom. Jag sa att det inte var morfar. Så jag tog hans hand i väntan på att moster och kusinerna skulle komma enda från Stockholm. Det värsta var att jag kvällen inan hade sagt till mamma att jag ville till honom på sjukhuset, men doktorerna hade ju sagt att det inte var någon fara, så jag behövde inte tyckte mamma. Men det var som att jag hade känn på vad som skulle hända. Två dagar efteråt åkte vi tillbaka till sjukhuset för att verkligen få säga hejdå. Han var iskall. Blek. Fuktig. Det är den hemskaste synen jag någonsin sett. Men han såg ändå så lugn och harmoisk ut. Sista gången jag träffade min morfar var någon vecka innan bara. På min kusin Hugos dop. Vi alla träffade honom för sista gången, som levande på dopet. Förutom mamma och mormor då som hade varit med honom hela tiden. Idag har jag lärt mig att om någon i min närhet ligger på sjukhus ska jag åka dit och hälsa på oh verkligen vara närvarande. Helt plötsligt, när du minst anar det och alla säger att personen kommer att bli bra igen, så kan det vara för sent. Då kan personen vara borta.

Du samlar på:

Minnen.

Vem ringer du när du är arg/ledsen:

Mamma, Jannike eller Karin.

När grät du senast:

I fredags när jag skulle säga hejdå till Jannike.

Vad skulle du göra om du vann en miljon:

Först betala av skulder om jag hade några, sedan åka utomlands med mina nära och kära, köpa båt, kanske finare hus eller lägenhet, kanske ett sommarställe, fast nog hellre en corevtte eller så. Och självklart åka på världens shoppingrunda!

Vill du gifta dig:

Ja om jag hittar ''mannen i mitt liv''.

Vill du ha barn:

Absolut!

Är du musikalisk?:

Inte så värst.

Vad dricker du helst när du är törstig:

Vatten eller en iskall coca-cola.

Bor dina föräldrar tillsammans:

Nej det gör dom inte.

Har du någon gång gråtit dej till sömns:

Ja, oh ja!

Biter du på naglarna:

Jag måste tyvärr svara ja på den frågan. Ingenting jag är stolt över precis! Jag försöker sluta hela tiden..


Grymt snygg Corvette.. Är inte pappas Opel Admiral klar till min student,
då jävlar ska jag åka en Corvette, that's it!







Peace and Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Karlsson

Ida Martina Karlsson heter jag och kommer från (Glada) Hudik, Norrland. Är en tjej på 19 år! För tillfället bor jag ihop med min pojkvän och våra två ''kissebebisar'' i vår lägenhet. Jobbar extra medan jag funderar ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hoppas du kommer att trivas!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela